| کد خبر: 71900 |

اعلام ادامه کار پروژه COMPASS۴D در سال ۲۰۱۶

تین‌نیوز| پروژه Compass4D ادامه کار خود برای خدمات تحرک‌پذیری مشارکتی را در هفت شهر اروپایی به مدت حداقل یک سال اعلام کرد. نهاد برنامه‌­ریزی حمل‌ونقل هوشمند در اروپا (ERTICO) به همراه کنسرسیوم Compass4D و شرکای وابسته آن متعهد شده­‌اند که از این فعالیت همکاری دولتی- خصوصی حمایت کنند.

مقدمه:
در سه سال اخیر، شرکای دولتی و خصوصی در چارچوب پروژه Compass4D با سرمایه­‌گذاری اتحادیه اروپا، برای پیاده‌سازی، اجرا و ارزیابی سه خدمت سامانه C-ITS در هفت شهر اروپایی ( بوردو، کینهاگ، هلموند، نیوکاسل، تسالونیکی، ورونا و بیگو) با یکدیگر همکاری داشته­‌اند.

نتایج اجرای این پایلوت‌ها، مزایای چنین خدماتی را در حرکت به سمت حمل‌ونقل جاده‌ایِ پاک‌تر و ایمن‌تر در مناطق شهری اثبات کرده است. به هر حال، برای رسیدن به شرایط پیاده‌­سازی پروژه در سطح وسیع، هنوز نیاز است تا درباره موضوع کارکرد مناسب فناوری‌ها و ارائه مزایای کاربری آنها کار شود. از آنجاییکه Compass4D در دسامبر ۲۰۱۵ به اتمام خواهد رسید، کنسرسیوم تصمیم گرفته است تا خدمات سامانه‌های C-ITS ، بدون سرمایه­‌گذاری اتحادیه اروپا، به مدت حداقل یک سال ادامه یابد تا هدف نهایی، یعنی حرکت از برنامه پایلوت به سمت پیاده‌سازی در سطح گسترده برای یک بازار خودپایدار محقق گردد.

دکتر گیاکومو سوما مسئول هماهنگی پروژه در ERTICO اظهار داشته است: «نتایج خوب پروژه و تعهد بالای تمامی شرکای Compass4D به حدی بوده است که ما تصمیم گرفتیم این خدمات را برای حداقل یک سال ادامه دهیم تا مسائل باقی‌مانده حل شوند و برای اجرا در سطح گسترده و پیشرفته، بهتر آماده شویم». وی در ادامه اضافه کرده است: «ادامه فعالیت، بدون بودجه‌ اتحادیه اروپا تصمیمی منحصر به فرد است و به میزان زیادی نشان‌دهنده تعهدات قوی ذی‌نفعان دولتی و خصوصی و اعتماد ایشان به نقش خدمات سامانه­‌های ITS مشارکتی است تا به اهداف راهبردی تحرک­‌پذیری ایمن­‌تر و پاک‌­تر و تاثیرگذاری بر بازار حمل‌ونقل جاده‌ای دست پیدا یابند».

از مکان‌های پایلوت تا مکان‌های پیاده‌سازی
خدماتی که در طول مدت این مرحله از پروژه در پایلوت‌­های هفت­‌گانه مورد آزمون قرار گرفتند، برای یک دوره حداقل یکساله ادامه خواهند یافت. برای این منظور سازمان‌هایی که درگیر ادامه فعالیت‌­های Compass4D شده­‌اند، یک تفاهم­‌نامه امضا کرده‌اند و قصد دارند تا برای فعالیت‌های عملیاتی در مکان‌های پیاده‌سازی متفاوت و نیز برای یک فعالیت‌ حمایتی هم‌راستا، جزئیات توافقات را نهایی کنند.

بر مبنای این تفاهم‌­نامه و چنین توافقاتی، آقای گرت بلوم (از شهر هلموند) به عنوان مشاور استقرار راهبردی Compass4D می‌گوید: «پروژه Compass4D به ایجاد اطمینان نسبت به فناوری  C-ITS کمک می‌­کند و به تعداد مهمی از شهرها، تامین‌کنندگان و کاربران دست می­‌یابد. پیدا کردن مدل‌­های صحیح کسب‌ و کار، یکی از موانع اصلی باقی‌مانده برای استقرار خدمات ITS مشارکتی است. در سال آینده ما نه تنها خدمات را در محیط‌­های ترافیکی واقعی ارائه می‌­دهیم، بلکه با قرادادهای واقعی، جریان‌­های درآمدی بین تامین‌کنندگان و کاربران را دنبال خواهیم کرد . این کار به ما و کل جامعه ITS آگاهی بسیار ارزشمندی خواهد داد و آخرین گام به سمت استقرار پایدار این خدمات است».  به همین منظور شرکای Compass4D تصمیم گرفتند تا در شرایط جدید، به جای مکان‌های پایلوت، به صحبت درباره مکان‌های پیاده‌سازی بپردازند.

فعالیت حمایتی Compass4D
ERTICO به عنوان هماهنگ کننده پروژه از تصمیم شرکای Compass4D  بسیار خوشنود است و تصمیم گرفته است تا از ادامه این خدمات با بنا نهادن این نوآوری به عنوان یک فعالیت مشارکتی ERTICO بطور فعال حمایت کند. دکتر هرمان مایر رئیس اجرایی ERTICO می­‌گوید: «نه تنها برای شرکای این پروژه، بلکه برای تمام ذی‌نفعان در جامعه C-ITS ، این تمدید یک ساله با یافته­‌های فوق‌­العاده ارزشمندی در خصوص مسائل مربوط به استانداردسازی، قابلیت تبادل اطلاعات و مدل کسب وکار همراه خواهد داد.

این موضوع بسیار فراتر از محدوده پروژه Compass4D است. به همین منظور ما بسیار خوشحال هستیم که در ادامه این کار و درک عمیق‌تر این تجربه‌ِ یک‌ساله شراکت داریم». ERTICO  یک فعالیت حمایتی Compass4D را صورت خواهد داد که در آن شرکا، شرکای مرتبط و دیگر سازمان‌های علاقه‌مند می‌توانند در این دوره یکساله، یکدیگر را ملاقات، آزمون‌ها را پیگیری و همچنین تجربیات و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بودجه پروژه Compass4D توسط کمیسیون اروپا، تحت برنامه CIP (نوآوری و رقابت) تأمین شده است و هماهنگی اجرایی آن به عهده ERTICO می­‌باشد.
 
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.