| کد خبر: 71819 |

سه هزار پروژه راه روستایی در کشور در دست ساخت است

وبلاگ تین نیوز، سیدحسین میرشفیع | در سال جاری با کاهش 12 درصدی آمار تلفات روستایی رو به رو بوده ایم که امیدواریم این رقم تا پایان سال ادامه داشته و به آمار کاهشی سال‌های گذشته متصل شود.

در مجموع آمار تلفات راه‌های روستایی در طول شش سال گذشته روند کاهشی داشته و به طور میانگین در هر سال 10 درصد پایین آمده است. این رقم در طول شش ماه ابتدایی سال جاری نیز از سوی پزشکی قانونی تایید شده و البته نشان از کاهش 12 درصدی این آمار می‌دهد.

به هر حال معاونت راه روستایی تلاش کرده با انجام عملیات‌ راه سازی، نسبت به کاهش مناطق خطرناک جاده‌ای اقدام کند و از این رو در سال‌های گذشته پروژه‌های مختلفی در این حوزه نهایی و از آنها بهره برداری شده است.

بر این اساس 2 هزار کیلومتر راه روستای جدید در سال جاری بهره برداری شده و در کنار این آمار، بهسازی روکش 1300 کیلومتر راه دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته که این رقم با توجه به محدودیت‌های اعتباری مثبت ارزیابی می‌شود.

این موفقیت‌ها در حالی به وجود آمده که ما هنوز بخشی از اعتبارات دولتی را دریافت نکرده‌ایم و آنچه که در اختیار ما بوده تنها سهمیه قیر رایگان است که البته خوشبختانه تنها با استفاده از این امکان موفق شده‌ایم بخش قابل توجهی از پروژه‌ها را در ایام مناسبی از سال به پایان برسانیم.

سه هزار پروژه راه روستایی در کشور نیز در دست ساخت است این آمار در شرایطی به دست آمده که ما حدود 800 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم که این مسئله فشار را بر روی آنها افزایش می‌دهد البته وزارت راه تلاش کرده با استفاده از توان خیرین راهساز بخشی از نیاز جاده‌های روستایی را برطرف کرده و کارها را به پیش ببرد.

در حال حاضر بخش عمده‌ای از تمرکز ما بر روی برنامه‌ ششم توسعه قرار دارد که در تلاش هستیم با افزایش توجهات به راه‌های روستایی، منابع اعتباری بیشتری را نصیب این بخش کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.