| کد خبر: 71520 |

بستر لازم برای حضور مجدد خودروسازان خارجی

تین نیوز |  عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به راهکار رفع مشکل نقدینگی و رکود از بخش صنعت و تولید کشور گفت : در صورتی که دولت خواستار بهبود اوضاع نقدینگی صنعت بویژه خودروسازان و قطعه سازان است باید سیستم بانکی کشور را تقویت نماید.

آرمان خالقی افزود : امروز باید بانک ها نقش پررنگ و فعال تری را در بخش اقتصادی و صنعتی داشته باشد متاسفانه در سالهای اخیر حوزه های تامین سرمایه در کشور به درستی پا نگرفته است .
 
وی خاطر نشان کرد : هم اکنون تامین منابع مالی برای بخش های تولید از نیازهای اساسی کشور است.
 
وی همچنین به بسته  پیشنهادی دولت و اختصاص تسهیلات 25 میلیونی برای به متقاضیان خرید خودرو پرداخت و گفت : این اقدامات هرچند رغبت مصرف کننده را برای خرید افزایش داد اما در مجموع این گونه امکانات باید به میزانی جذاب باشد که بیش از اینها مشتریان را تشویق به خرید کند.
 
وی تاکید کرد : خودروسازان باید به دنبال رفع موانع موجود باشند هر چند این مساله از توان خودروسازان در وضعیت کنونی خارج است اما باید تلاش بیشتری در این راستا صورت گیرد.
 
وی اظهار داشت : البته در این مدت همچنان در حوزه کیفیت  خودرو اتفاق خاصی رخ نداده است ماههاست که مطرح می شود که کیفیت خودروها پایین است و با کیفیت موجود ، قیمت متناسب نیست.
 
عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران خاطر نشان کرد : از سویی در وضعیت فعلی کشور انتظاری که مصرف کنندگان پس از توافقات و کاهش نرخ ارز و قیمت ها داشتند محقق نشده است چرا که تا رفع تحریم ها همچنان فرصت بسیاری باقی است.
 
خالقی اظهار داشت : مسلما با رفع موانع حضور  سرمایه گذاران خارجی شاهد توسعه و ارتقاء کیفیت در حوزه قطعه سازی و خودروسازی کشور و کارکرد بهتر در این صنعت خواهیم بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.