| کد خبر: 71432 |

پیشرفت یک درصدی راه‌آهن تهران - همدان در ۱۰۰ روز

تین نیوز | بررسی آمار معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون وی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نشان می‌دهد راه‌آهن تهران-همدان در 100 روز اخیر یک درصد پیشرفت فیزیکی داشته است،‌ یعنی ماهانه حدود 33 صدم درصد.


مسعود نصرآزادانی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت از پیشرفت 95 درصدی زیرسازی راه‌آهن تهران-همدان خبر داده و گفته است:  130 کیلومتر  از روسازی این مسیر 270 کیلومتری نیز انجام شده و زمان بهره‌برداری از این پروژه بسته به میزان و زمان تخصیص اعتبارات برای این طرح دارد.

وی با بیان این‌که بیان این‌که امسال برای این پروژه 24 میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفته است،‌ افزود: بخش عمده‌ای از این رقم صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران شده که با این وجود پیمانکاران هنوز 45 میلیارد تومان طلب دارند.

اواخر مردادماه امسال علی نورزاد مدیر عامل شرکت ساخت پیشرفت فیزیکی خط‌‌آهن‌های تهران-همدان را 94 درصد اعلام کرده و گفته بود:‌ در بخش زیرسازی راه‌آهن تهران-همدان-سنندج عملیات زیرسازی در قالب 8 قطعه اجرایی از ایستگاه رودشور (اطراف شهر پرند) آغاز و پس از عبور از ایستگاه همدان (ایستگاه 12) به ایستگاه سنندج ختم می‌شود.

وی با یادآوری این‌که در بخش تهران-همدان این خط ریلی حدود 180 کیلومتر ساب‌گرید شده است، افزود:‌همچنین در بخش زیرسازی، بنایی راه دسترسی فامنین، بنایی پل‌های کوچک کیلومتر 219-215، بتن‌ریزی کوله‌ها و دستک‌خت و پخش و کوبیدن لایه دوم 98 درصد در کیلومتر 218-217 انجام شده است.

وی با اشاره به عملیات روسازی در راه‌آهن تهران-همدان-سنندج نیز گفت:‌ راه‌آهن تهران-همدان از ابتدا با اتصال انشعاب از راه‌آهن قدیم تهران-قم واقع در کیلومتر 32 محور تهران-همدان شروع و تا کیلومتر 95 (ایستگاه ساوه) ریل‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: طول خط اصلی 63 کیلومتر و شامل سه ایستگاه شماره 2، 3 و ساوه است.

نورزاد با یادآوری این‌که عملیات زیرسازی راه‌آهن تهران-همدان مهرماه سال 85 آغاز شده است، پیشرفت فیزیکی این پروژه را 94 درصد اعلام کرد و افزود: مبلغ قرارداد زیرسازی این خط‌آهن 1630 میلیارد ریال است.

آمار اعلام شده از سوی معاونِ معاون وزیر راه و شهرسازی حکایت از آن دارد در 100 روز اخیر راه‌آهن تهران-همدان پیشرفت فیزیکی یک درصدی داشته است؛ به عبارت دیگر در پروژه مذکور ماهانه (از اواخر مردادماه امسال تا امروز) 33صدم درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این پروژه ریلی چند وقت پیش دچار کمبود ریل شد، مسئله‌ای که با واکنش برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    سلام و تحیت بر دولت ظاهرا راستگویان تنبل