| کد خبر: 71199 |

عابدزاده:

◄ اقتصاد حمل و نقل هوایی؛ شاه بیت عقب ماندگی ماست

تین نیوز | رئیس سازمان هواپیمایی کشور در ششمین نمایشگاه بین المللی هوایی و فضایی با تاکید بر اینکه شاه بیت عقب ماندگی ما اقتصاد حمل و نقل هوایی است، گفت: صنعت هوانوردی در توسعه کشورها بر کسی پوشیده نیست به لحاظ اقتصادی دو ونیم تریلیون دلار از صنعت هوانوردی تولید می شود که برابر با 4/3 درصد کل گردش مالی دنیاست که نشان از اهمیت ویژه این صنعت به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز علی عابدزاده، افزود: در صنعت هوانودی در کشورهای توسعه یافته بیشتر تاثیر را در اقتصاد کل کشور دارد این در حالی است که بالغ بر سه میلیارد مسافر معادل 60 میلیون تن بار از طریق صنعت هوانوردی در دنیا جابه جا می شود به این ترتیب ارزش جابه جایی بار 40 درصد کل بار دنیاست.

وی با اشاره به موقعیت استراتزیک ایران در منطقه خاورمیانه گفت: پیش بینی مراکز تخصصی دال بر ادامه رشد و پیشرفت در منطقه خاورمیانه است. به این ترتیب این موضوع یک فرصت طلایی برای ایران است تا از منطقه حداکثر استفاده را ببرد.

عابدزاده تصریح کرد: گرچه تا کنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های منطقه استفاده کنیم اما امروز با توجه شرایط بین المللی و کسب تجارب موفق باید بتوانیم نقش موثری در منطقه ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون تمام تمرکز بر ایجاد امکانات فیزیکی بوده و نگاه فرآیندی کمتر مورد توجه قرار گرفته، افزود: به همین دلیل با وجود اینکه ایجاد زیرساخت بهره وری از امکانات،حداقل بوده است  باید با ایجاد استراتژی های مناسب فرآیندهایی را دنبال کنیم تا نقاط ضعف را جبران و از ظرفیت‌ها نهایت استفاده را داشته باشیم.

عابدزاده اظهار داشت: برای رسیدن به این اهداف ما در سازمان هواپیمایی کشور به دنبال ارائه خدمات ایمن و سهل الوصول هستیم. عابدزاده کمک به ناوگان هوایی کشور و تغییرات اساسی در این زمینه را از برنامه های سازمان هواپیمایی برشمرد و گفت: قوانین و مقرراتی که استفاده می شود قدیمی است لذا مدل استفاده و بهره برداری از امکانات منسوخ شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با تاکید بر توجه به توسعه منابع انسانی گفت: تغییرات ساختاری متناسب با نیازهای کشور در سازمان هواپیمایی انجام می شود.

عابدزاده با تاکید بر اینکه شاه بیت عقب ماندگی ما، اقتصاد حمل و نقل هوایی است در حالی که اقتصاد کشور به سمت آزادسازی است صنعت حمل و نقل هوایی همچنان دچار روزمرگی و تعیین قیمت هاست.

وی با تاکید بر اینکه لازم است از وضعیت اقتصادی فعلی خارج شویم و فرآیندها و ابزارهای نوین ایجاد کنیم، گفت: در صنعت هوایی چالش هایی وجود دارد که مبتلابه صنعت جهانی است؛ همانطور که نیروی انسانی متخصص محدود است در ایران با توجه به شرایط جدید کمبود نیروی انسانی محسوس خواهد بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در قسمت ناوگان هوایی در آینده نزدیک نیاز به 400 الی 500 فروند هواپیما نیاز داریم که تامین نیروی انسانی برای این تعداد موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عابدزاده در پایان با تاکید بر لزوم ایجاد مدل جدید در صنعت هوایی کشور باید زیرساخت ها را مطابق با استاندارد جهانی ایجاد کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.