| کد خبر: 71175 |

نصب اولین لکوموتیو تاریخ ایران در میدان راه آهن

تین نیوز | شهردار منطقه ۱۱ از ایجاد پیاده راه شهریار در مرکز پایتخت و ساماندهی حصار ناصری به عنوان میراث فرهنگی شهر تهران در قالب افتتاح ۶۳ پروژه عمرانی، فرهنگی، خدماتی و ترافیکی این منطقه خبر داد.


نصرالله آبادیان در نشست خبری افتتاح ۶۳ پروژه عمرانی، فرهنگی، خدماتی و ترافیکی در منطقه ۱۱ گفت: با توجه به تحقق برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران نسبت به افتتاح پروژه هایی همچون فروشگاه شهروند میدان راه آهن با رویکردکاهش فاصله شمال و جنوب شهر، ایستگاه اتش نشانی، سرای محلات، خط ۳ مترو حدفاصل میدان راه آهن تا تقاطع ولیعصر (عج) و انقلاب اقدام کرده ایم که در طول این مسیر دومیدان راه آهن و منیره ساماندهی و بهسازی شده اند و در حال حاضر کارکرد دوباره یافته اند. همچین عملیات احداث ایستگاه بازیافت و مجموعه ورزشی آکادمی کشتی که شامل استخر، کلاس های تدریس کشتی، خوابگاه و دو طبقه پارکینگ انجام گرفته است.

وی با اعلام احداث باغ راه شیخ محمدی در راستای ارتقای سطح کیفی بافت های فرسوده، خاطرنشان کرد: پروژه های آبهای سطحی منطقه به منظور جلوگیری از آب گرفتگی و آب ماندگی درزمان بارش نیز انجام شده است. در کل این ۶۳ پروژه بیش از ۷۰ میلیارد تومان  هزینه دربر داشته است.

شهردار منطقه ۱۱ در خصوص ساماندهی میدان راه آهن توسط سازمان زیباسازی گفت: ساماندهی این میدان در سه ماه پایانی امسال آغاز می شود که شامل جداره سازی و ساماندهی دروازه ریلی شهر است. این در حالی است که نقشه مطالعاتی و فاز های ۱ و ۲ این میدان طبق برنامه و قبل از سال ۹۵ آغاز شده است، اما حجم کار در سال آینده خواهد بود.

آبادیان درباره طراحی میدان منیره که بخشی از هواکش های خط ۳ مترو در این میدان است، یادآورشد: با مطالعات صورت گرفت صددرصد کار میدان تمام شده به گونه ای که جداره ها و زواید فیزیکی از سطح میدان حذف شده است. همچنین ساماندهی میدان پاستور که درراستای خیابان کارگر واقع شده است، شامل تغییراتی درفضای سبز و بهسازی شبکه آبنمای میدان خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به احداث پیاده راه در مسیر تالار وحدت و تئاتر شهر موسوم به پیاده راه شهریار اظهارکرد: مطالعات دراین خصوص توسط مرکز مطالعات انجام شده اما اینکه پروژه توجیه اجرایی خواهد داشت یا نه درحال مطالعه است ودر صورت اجرا احداث این پیاده راه ۲۴ ماه به طول خواهد انجامید. به گونه ای که پروژه میدان راه آهن نیز درراستای ارتقای سطح کیفی ایجاد پیاده را ه و کف سازی بستر سواره رو است.

وی با اشاره به نصب قدیمی ترین لکوموتیو ایران در میدان راه آهن خاطرنشان کرد: این لکوموتیو به دلیل اینکه بسیار سنگین است بعداز سبک سازی در ضلع شرق میدان نصب خواهد شد.

آبادیان با بیان اینکه خطوط  ۲، ۳ و ۴ مترو از منطقه ۱۱ می گذرد، ادامه داد: یکی از این خطوط در ایستگاه تقاطع انقلاب و ولیعصر(عج) و جنب پارک دانشجو است. اما ایستگاه مترو که ایستگاه تبادلی خط ۳ و ۷ است در نیمه اول سال ۹۵ راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه خروج پادگان حر در دستور کار نیست، ادامه داد: این پادگان رویکرد آموزشی داشته و با توجه به وسعت آن در منطقه، می تواند فضای زیست محیطی منطقه را افزایش دهد.

آبادیان در خصوص بهسازی شرایط درختان خیابان ولیعصر(عج) که در جنوبی ترین نقطه منطقه ۱۱ واقع شده است، یادآورشد: این موضوع توسط سازمان پارک ها انجام می شود اما پیرایش خیابان ولیعصر(عج) از مهمترین اولویت های منطقه است به طریقی که حذف زواید بصری از میدان انقلاب تا تقاطع چهارراه ولیعصر(عج) و ساماندهی تابلوی مغازه ها انجام گرفته است و درسه ماهه پایانی امسال به طور کامل ساماندهی می شود که حوزه نشر و کتاب در این خصوص همکاری خوبی با شهرداری تهران داشته است.

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به توسعه خطوط  بی. ار. تی در منطقه ۱۱ که شامل ۲۸ ایستگاه بی. ار. تی و۲۷۷ ایستگاه حمل ونقل عمومی نیز اشاره کرد.

وی افزود: باید به ساماندهی حصار ناصری در منطقه هم اشاره کرد. به گونه ای که این حصار ۲۰ کیلومتر است که ۱۶ کیلومتر ان درمنطقه ۱۲ و ۴ کیلومتر آن در منطقه ۱۱ واقع شده است. حصار ناصری جزو آثارهای تاریخی شهر تهران است که در این خصوص تعامل بسیار خوبی با میراث فرهنگی تهران داریم. در طرح جامع شهر تهران سازمان گردشگری نیز در این باره با ما همکاری داشته است. این در حالی است که با همکاری کمیته مشترکی اعم از شورای شهر و سازمان های ذی ربط تمام بناهای تاریخی در طرح تفصیلی شهر تهران ساماندهی خواهند شد چرا که ظرفیت های گردشگری می تواند تولید ثروت کند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.