| کد خبر: 71151 |

سفر بیش از ۲ میلیون زائر از سه پایانه‌ مرزی

تین نیوز | مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پیش‌بینی ما این است که حداقل ۲ میلیون زائر بتوانند از پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه و مهران عبور کنند و در مراسم اربعین حاضر شوند.

محمدجواد عطرچیان گفت : تردد زائران حسینی از پایانه‌های مرزی شلمچه ، چذابه و مهران رو به افزایش است و پیش بینی می‌شود هرچه به روز اربعین نزدیک شویم بر میزان جمعیت مراجعه کننده به این سه مرز افزوده شود.

وی افزود: همه سازمان‌های حاضر در پایانه‌های مرزی سه گانه در حال خدمات‌رسانی هستند ، شکایتی از این جهت نرسیده است ، زیرساخت‌های هر سه مرز نسبت به سال گذشته ارتقا یافته ، تعداد گیت‌ها در پایانه مرزی مهران به 96 گیت و در شملچه و چذابه هر کدام به 48 گیت افزایش پیدا کرده است فعلا مشکلی به لحاظ تردد و عبور زائران نیست ولی تأکید شده که زائران حتما ویزا به همراه داشته باشند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: با توجه به اینکه یک هفته تا روز اربعین حسینی باقی‌مانده ، بار ترافیکی جاده‌ای در مسیرهای منتهی به پایانه‌مرزی شلمچه ، چذابه و مهران افزایش پیدا کرده است.

آمار زائران بستگی به تعداد ویزایی دارد که صادر می‌شود
وی ادامه داد: هم اکنون 15مرکز در سراسر کشور برای کسانی که می‌خواهند در مراسم اربعین حسینی حاضر باشند ویزا صادر می‌کنند بنابراین آمار زائران بستگی به تعداد ویزایی دارد که صادر می‌شود اما پیش‌بینی آن است که حداقل 2 میلیون نفر بتوانند از پایانه‌های مرزی عبور کنند و در مراسم اربعین حاضر شوند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: سال گذشته2.5میلیون نفر از مرزها برای حضور در مراسم اربعین حسینی کربلای معلی تردد کردند البته سال گذشته الزام دریافت ویزا در آخرین روزهای منتهی به این مناسبت مذهبی لغو شد اما امسال مسئله الزام  ویزا پابرجاست.

تهیه همزمان بلیت رفت و برگشت با اتوبوس
وی درباره نحوه حمل و نقل عمومی زائران حسینی ادامه داد: همه اتوبو‌س‌های پایانه‌ها و ترمینال‌های کشور خدمات منظم جابه‌جایی مسافر به سه پایانه مرزی شلمچه ، چذابه و مهران برقرار کردند و زائر می‌تواند بلیت رفت و برگشت با اتوبوس را همزمان تهیه کند البته از آنجاکه اتوبوس‌ها در مسیر رفت یا برگشت یک سر خالی هستند می‌توانند تا 2 برابر قیمت مجاز از مسافر هزینه بگیرند.

آماده سازی پارکینگ‌ برای خودروهای شخصی
عطرچیان با بیان اینکه قبل از ورود به مرزهای سه گانه پارکینگ‌هایی برای خودروهای شخصی پیش‌بینی شده است ، گفت : محل پارک برای همه خودروهای سواری‌و وسایل نقلیه شخصی فراهم است می‌توانند به پارکینگ‌ها راهنمایی شوند و خودروی خود را تا زمان برگشت پارک کنند.

وی درباره مزیت‌های خدمات‌دهی به مسافران در پایانه‌های مرزی مهران ، شملچه و چذابه نسبت به سال گذشته یادآور شد: سال گذشته امکانات و پارکینگ به میزان مناسب نبود تعداد گیت‌ها کمتر بود اما امسال تعداد گیت‌ها افزایش پیدا کرده و مسیرهای منتهی به 3 مرز مهران ، شلمچه و چذابه تعریض، تعویض آسفالت و تأمین روشنایی شده است به طور مثال مسیر بین شهر مهران و مرز به طول 11 کیلومتر 4 بانده شده و روشنایی آن کاملا برقرار است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: حداقل در هر مرز برای 10 هزار وسیله نقلیه پارکینگ درنظر گرفته شده است البته در صورتی که تعداد زیادتری خودرو شخصی باشد امکان آنکه بتوانند خودروها را در مسیر پارک کنند وجود دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.