| کد خبر: 71111 |

با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی شد:

مشکلات بافت‌های نابسامان شهری قم

تین نیوز | وضعیت بافت‌های نابسامان شهر قم در هشتمین نشست ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیاء، بهسازی و نوسازی شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، هشتمین نشست ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیاء، بهسازی و نوسازی شهری صبح امروز سه‌شنبه سوم آذرماه با موضوع بررسی وضعیت بافت‌های نابسامان قم با حضور وزیر راه و شهرسازی در این وزارتخانه برگزار شد و نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جنبه‌های مختلف به بررسی ابعاد این بافت‌ها در استان قم پرداختند. 

در این نشست محمد سعید ایزدی، محسن نریمان و امیر امینی معاونان وزیر راه و شهرسازی، سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم، محسن بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم، حسن صبوری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم عباداله فتح‌الهی رئیس سازمان نوسازی شهر تهران، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم،
محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نریمان مصطفایی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی کشور، مجید روستا عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش و همچنین برخی سازمان‌های غیردولتی حضور داشتند.

محسن بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم در این نشست توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی ارائه داد و پیشنهادهای ستاد بازآفرینی این استان را مطرح کرد.

مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر اهمیت شهر قم تاکید کرد و خواستار در اولویت قرار گرفتن بازآفرینی شهری در آن شد. وی در صحبت‌هایش به موضوعاتی مانند میزان سرانه‌ها در قم، اهمیت ایمن‌سازی این شهر، احیا و باززنده‌سازی جاذبه‌های گردشگری در قم و همچنین لزوم تدوین چارچوبی در حوزه معماری و شهرسازی در این شهر پرداخت.

طالبیان معاون میراث فرهنگی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز بافت تاریخی قم را در حال نابودی دانست و از این بافت‌ها به عنوان ثروت شهر قم یاد کرد.

نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز بررسی موضوع احداث شهر جدید در اطراف شهر قم و تعیین تکلیف شهر جدید پرنیان را خواستار شد.

وزیر راه و شهرسازی نیز بعد از شنیدن صحبت‌های حاضران در نشست به مباحثی مانند سابقه تاریخی و موقعیت استراتژیک قم، مشکلات ناشی از طرح مونوریل در این شهر، مداخلات نامطلوب در پروژه‌ها و لزوم حفظ هویت شهری و وحدت فضایی شهر قم پرداخت و گفت: باید نظریه و ایده مشخصی درباره شهر قم داشته باشیم و اندیشه‌ای درباره تمام بخش‌های این شهر ارائه دهیم.

آخوندی در ادامه یکپارچه دیدن طرح بازآفرینی قم را ضروری دانست و ریل‌پایه شدن شهر قم را یکی از مهمترین راهکارهای نجات این شهر از مشکلات موجود عنوان کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.