| کد خبر: 71092 |

نقد و بررسی هیوندای النترا ۲۰۱۷

تین نیوز | در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس 2015، شرکت هیوندای از نسل ششم مدل النترا برای بازار آمریکا رونمایی کرد. رونمایی از النترای جدید در حالی اتفاق می‌افتد که این خودرو علاوه بر ابعاد بزرگ‌تر آن نسبت به مدل‌های قبلی، از قوای محرکه جدیدی بهره می‌برد تا از این طریق بتواند با خودروهای پرفروش بازار نظیر تویوتا کرولا و هوندا سیویک به رقابت بپردازد. موتور استفاده شده در النترا2017 یک موتور چهار سیلندر دو لیتری است که معادل 147 اسب بخار قدرت تولید کرده و در تیپ محدود این خودرو مورد استفاده قرار گرفته و مدل SE این خودرو از یک پیشرانه 1/4 لیتری بهره می‌برد.

هیوندای در جزئیاتی که از مشخصات فنی النترا 2017 منتشر کرده است، می‌گوید که موتورهای دو لیتری استفاده شده در تیپ محدود این خودرو از نوع اتکینسون بوده که از سیستم تزریق چند نقطه‌ای‌بهره مند هستند. شرکت هیوندای امیدوار است با توجه به نسبت تراکم النترا 2017 و استفاده از سیستم تعلیق شش سرعته دستی و اتوماتیک در این خودرو بتواند خودرویی اقتصادی و کم مصرف را به بازار ایالات متحده عرضه کند. 

مدل اقتصادی النترا 2017 از یک پیشرانه 4/1 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که قدرت تولید 124 اسب بخار و 5500 دور در دقیقه دارد. موتور توربوی این خودرو از سیستم تعلیق هفت سرعته با قابلیت انتقال کلاچ دوگانه برخوردار است و هیوندای انتظار دارد ترکیب موتور مذکور و تعلیق استفاده شده در آن نتیجه‌بخش بوده و موجبات رضایت مشتریان را فراهم آورد.

در نمای جلویی خودرو استفاده از یک جلوپنجره بازطراحی شده به‌صورت مشبک و شش ضلعی که از جمله نشانه‌های آشنای محصولات هیوندای محسوب می‌شوند درآمده است. چراغ‌های جلوی النترا در کنار جلوپنجره بزرگ آن قرار گرفته که این چراغ‌ها از قابلیت دی‌لایت نیز بهره می‌برند. ایجاد شیاری در گوشه‌های راست و چپ سپر خودرو جهت عبور بهتر هوا از جمله ویژگی‌های جدید دیگری است که به النترا 2017 افزوده شده است.

خط معروفی که از در جلوی خودرو شروع شده و به انتهای در عقب می‌رسد و به نوعی امضای هیوندای در محصولاتش به شمار می‌رود نیز در النترای جدید به چشم می‌خورد که جذابیت زیادی به جلوه ظاهری این خودرو بخشیده و همچنین طراحی ستون‌های C در عقب خودرو بیننده را به یاد سدان بزرگ‌تر هیوندای یعنی جنسیس می‌اندازد. چراغ دستگیره، چراغ زیر آینه‌های جانبی و چراغ‌های LED عقب از جمله ویژگی‌های دیگری است که هیوندای برای النترای 2017 خود در نظر گرفته است. 

هنگامی که وارد النترا 2017 می‌شوید متوجه طراحی زیبای نمای داخلی آ‌ن‌که با یک صفحه نمایشگر 4/2 اینچی و همچنین دکمه‌های کنترل صندلی، آینه‌های برقی جانبی، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم کاهنده نور خودروها در آینه وسط و در نهایت سیستم صوتی مجهز شده است خواهید شد. صندلی‌های النترای جدید از طراحی ارگونومیک‌تر برای راحتی بیشتر و کاهش خستگی به هنگام رانندگی برخوردار بوده و هیوندای از روکش پارچه‌ای استاندارد برای صندلی‌های النترا استفاده کرده است. با این حال امکان سفارش روکش چرمی و صندلی‌هایی با قابلیت گرمایش نیز برای مشتریان النترا 2017 وجود دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی هیوندای، النترا 2017 به دلیل استفاده از فولاد قوی‌تر نسبت به مدل‌های قبلی خود از استحکام بیشتری برخوردار بوده که این موضوع سبب آسیب‌پذیری کمتر شاسی خودرو و در نهایت کاهش وزن خودرو شده است. سیستم تعلیق النترای جدید به دلیل افزایش کیفیت رانندگی و راحتی سرنشینان، بهبود هندلینگ و پایداری خودرو بازطراحی شده است.

انتظار می‌رود با توجه به استفاده از ویژگی‌های امنیتی متعدد نظیر سیستم خودکار فشار پدال ترمز و تشخیص عابر پیاده و همچنین سیستم‌های خودکار تغییر مسیر ناگهانی و سامانه هشدار در صورت انحراف از بین خطوط در النترای جدید، این خودرو از امتیازات امنیتی قابل توجهی برخوردار شود. آخرین نسل از النترا که توسط هیوندای در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس به نمایش گذاشته شد از یک طراحی اغراق شده برخوردار است. حال باید دید که النترای جدید می‌تواند سهم مورد نظر هیوندای از بازار را کسب کند یا خیر.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.