| کد خبر: 71070 |

وام ۶۰ میلیونی مسکن به‌جای ابلاغ وارد کارتابل‌ها شد

تین نیوز | با گذشت بیش از یک ماه از مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش وام ۳۵ میلیون تومانی مسکن به ۶۰ میلیون تومان، هنوز خبری از ابلاغ این وام به شعب بانک مسکن نیست.


آخرین روزهای مهرماه امسال بود که شورای پول و اعتبار با افزایش وام ۳۵ میلیون تومانی مسکن به ۶۰ میلیون تومان موافقت کرد تا با افزایش قدرت خرید مردم، قدری به بازار سوت و کور مسکن، رونق بدهد. تسهیلاتی که از دیدگاه کارشناسان بازهم نمی‌تواند تاثیری را در کوتاه مدت بر بازار مسکن داشته باشد.

براساس این مصوبه، اوراق وام ۶۰ میلیون تومانی مسکن در فرابورس هم عرضه می‌شود تا متقاضیان بدون سپرده گذاری هم بتوانند از این وام استفاده کنند. به گفته علی چگنی مديركل دفتر برنامه ريزي و اقتصاد مسكن، حساب ممتاز بانک مسکن در گذشته وام ۳۵ میلیون تومانی خرید و ساخت و ۱۰ میلیون تومانی جعاله در اختیار متقاضیان می‌گذاشت که الان این وام به رقم ۶۰ میلیون تومان برای تهران، ۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها و ۴۰ میلیون تومان برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

اما با وجود گذشت بیش از یک ماه از اعلام این وام، هنوز خبری از ابلاغ به شعب بانک مسکن نیست و به نظر می‌رسد که پرداخت این وام با چالش مواجه شده، این درحالی است که بخشی از متقاضیان بازار مسکن با امیدخانه دار شدن در انتظار ابلاغ این وام هستند.

مدیرعامل بانک مسکن در این رابطه اعلام کرد که بانک مسکن پیشنهاد داده به ازای همه حساب‌های تعهدی، سپرده قانونی ۲ درصد شود تا بانک، خود اتکا بدون کسری منابع عمل کند. بانک مرکزی موافقت اولیه خود را با این پیشنهاد اعلام کرده و بانک مسکن هم منتظر تصویب شورای پول و اعتبار است.

در واقع با وجودی که وام ۶۰ میلیون تومانی مسکن قدرت خرید مناسبی را در اختیار خانوارها قرار نمی دهد اما بازهم بخشی از جامعه که به دنبال خرید واحدهای کوچک هستند، در انتظار ابلاغ این وام به سرمی برند در حالی که به نظر می رسد چالش پیش روی بانک مسکن، پرداخت این تسهیلات را با مشکل مواجه کرده است.

شعب بانک مسکن هر روز با متقاضیان مواجه هستند که برای اطلاع از آخرین وضعیت وام ۶۰ میلیون تومانی به بانک ها مراجعه می‌کنند و در انتظار ابلاغ این وام هستند.

کارمند یکی از شعب بانک مسکن در این باره به مهر گفت: روزانه مراجعات مردمی را برای پیگیری وام ۶۰ میلیونی داریم و حتی برخی افراد هر روز به شعبه بانک مراجعه می کنند اما هنوز ابلاغیه رسمی برای پرداخت این وام نداشته ایم.
بنابراین باید منتظر ماند و دید که ابلاغ وام ۶۰ میلیون تومانی مسکن با چه شرایطی انجام می‌گیرد و آیا دست متقاضیان مسکن به این وام می‌رسد تا قدری بازار سوت و کور مسکن، رونق بگیرد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.