| کد خبر: 69670 |

◄ مقیمی در غرفه تین نیوز: بقای رکود اقتصادی با تفکرات جزیره ای

تین نیوز | عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اظهارات اخیر وزیر صنعت و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص نوسازی ناوگان فرسوده و رکود بازار حمل کالا گفت: رونق تجارت در گرو روابط دیپلماتیک با سایر کشورها است و متاسفانه تفکرات جزیره ای باعث شده است که برخی مسئولان تنها از جانب حوزه فعالیت خود صحبت کنند در حالی که اقتصاد کشور نیاز به تفکرات منسجم، تغییر و بازنگری قوانین دارد.

سیده فاطمه مقیمی ضمن حضور در غرفه تین نیوز در بیست و یکمین دوره نمایشگاه مطبوعات با اشاره به اظهارات اخیر مسئولان از جمله وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل جاده ای و رکود بازار حمل کالا اظهار داشت: عملکرد تجار و روابط تجاری آنها در گرو روابط بین المللی ایران با سایر کشورهاست.

وی افزود: در صورت بازگشت رونق به بازار، تجار ایرانی علاوه بر دارایی، سرمایه و روابط اقتصادی با بازارهای جهانی می توانند زمینه ساز تعاملات تجاری با سایر کشورها باشند و نیازی به یارانه های های دولتی نیز نخواهند داشت.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: علیرغم عدم توانایی در تهیه تسهیلات نوسازی یا ساخت ناوگان جدید، برخی از مسئولان و دست اندرکاران صحبت از خروج کامیون های فرسوده از ناوگان برای ایجاد فضا جهت ورود ناوگان جدید به میان می آورند در حالی که ناوگان جدیدی وجود ندارد.

مقیمی با بیان اینکه "اگر تولیدات داخلی پاسخگوی بازار درست را داشت، وارد نوسازی ناوگان می شد" اذعان کرد: میانگین سن ناوگان جاده ای در حال حاضر 19 سال است و نیاز مبرم به بازسازی دارد و به قدری تعداد تولیدات محدود است که نمی توان به عرصه رقابت در بازارهای کشورهای همجوار، ورود پیدا کرد. 

وی با اشاره به محدودیت ناوگان و تاثیر آن بر تاخیر در تحویل بار خاطرنشان کرد: فعالان بخش معدن از عدم توانایی بخش حمل و نقل در تحویل محصولات به بازار هدف دم می زنند و متاسفانه تفکرات جزیره ای باعث شده است که برخی مسئولان تنها از جانب حوزه فعالیت خود صحبت کنند. در حالی که اقتصاد کشور نیاز به تفکرات منسجم، تغییر و بازنگری قوانین دارد.

صف 14 کیلومتری کامیون ها درمرز بازرگان
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در ادامه از صف 14 کیلومتری کامیون ها در مرز بازرگان در هفته گذشته خبر داد و گفت: چطور می توان از اقتصاد آزاد صحبت کرد در حالی که نمی توان تردد کامیون ها را کنترل و ساماندهی کرد. به طوری که این شرایط علاوه بر وارد شدن خدشه به تعهد صاحب کالا موجب از دست دادن بازار وی نیز می شود.

مقیمی در پایان تاکید کرد: به طور قطع خواستار راه مناسب، حمل و نقل، تجارت، روابط دیپلماسی برای صدور روادید رانندگان، تردد و سرعت در مرزها هستیم و اگر قرار بر عملکرد جزیره ای هر یک از دستگاه های متولی باشد، تمام زنجیره از هم گسسته خواهد شد.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدکاظم 0 0

    خانم مقیمی با سلام همانروزی که شما و هیات همراه در گمرک بازرگان بودید بنده از کشور لهستان به ایران برگشته بودم و صبح ساعت هشت تمامی مدارک مربوط به بار را به نماینده شرکت جهت انجام امور گمرکی مربوط به فقط ورود به کشور انجام دهد اما به دلیل آنکه سیستم tir epd یا هر چیز دیگری که گمرک هر روز یک مدل جدید از آن را ابداع می کند و بدون داشتن زیرساختهای مربوطه به اجرا می گذارد کار نمی کرد!!! عصر ساعت هفت از گمرک بازرگان بیرون آمدم وجالبتر آنکه مجبور به پرداخت فیش اضافه کاری و خداتومن هزینه پارکینگ گمرک شدم!!! یعنی چون سیستم گمرک کار نمی کرد تاوان آن را هم باید راننده بدهد!!صف طویل اینور مرز را هم که امیدوارم به چشم خودتان دیده باشید با وضعیت اسفناک گمرک بازرگان که مثلا مرز زمینی ایران با اروپا می باشد از وضعیت رفتارهای آنور هم نگویم آبرومندانه تر است آنوقت شما انتظار دارید که در حمل ونقل بین المللی سرمایه گذاری جدید هم صورت بگیرد؟!! مسیولین از ریزش فعالین فعلی این بخش پیشگیری کنند سرمایه گذاری جدید پیش کش!

  • محمدرضا کامیاب 0 0

    بى شک یکى از راههاى درست شناخت مسائل و مشکلات در هر فعالیتى که در جامعه از عقب ماندگى و ضعف ساختارى نسبتا " تاریخى رنج مى برد به چالش کشیدن وضع موجود آن با طرح سوآلات هدفمند از آنانیست که علیرقم خوار و ناتوان شدن کلى سرمایه گذاران واقعى درآن فعالیت در کشور، که در صنعت حمل نقل جاده اى رانندگانند آنهم از کیسه دولت و از بیت المال، لکن آن أفراد در تمامى زمینه ها أعم از کاری و اجتماعى و درآمدى نه تنها هرگزخسارتى ندیده اند که سرآمدهم شده اند، این یکى از راههائیست که با ژرفنگرى صادقانه در آن با مهندسى معکوس میشود به شبکه هاى اصلى رانت، أعم از پول و پست و مقام و اثرات مستقیم و جانبئ آن أعم از آشکار و پنهان چه در سطح و حد شرکت و چه بتدریج در صنف، کارخانه، تعامل بازیر بخش، در خود زیربخش و خط و خطوط در بخش، بین بخش و فرابخش قدم به قدم پى برد تا شاید بشود به این نتیجه مهم رسید که بعضى از امراض در حمل و نقل از درمان گذشته نیاز به جراحی دارد.