| کد خبر: 69338 |

برای آینده بهتر شرکت با نخبگان و خبرگان به تفاهم برسیم

تین نیوز | تبدیل فکر به عمل نکته مهمی است که ما در شرکت فرودگاه‌های کشور با آن مشکل داریم.
این عبارتی است كه مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور امروز در جلسه معارفه اولین معاونان تازه منصوب خود و در جمع اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران‌كل ستادی بیان كرد و گفت: گذشته نشان از این دارد که برخی انتخاب‌ها در مصادر بزرگ بر این اساس صورت گرفته که فلان شخص منتخب خوب سخن می‌گوید و یا مهارت بالایی در زبان انگلیسی یا عربی دارد اما این معیار ملاك عمل قرار نگرفته كه آیا این شخصیت محترم که قرار است مصدر بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مهم و راهبردی باشد؛ آیا صاحب تفكر منظوم و علم و تجربه مربوط و مطلوب هست یا نه.

به‌گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی شركت فرودگاه‌های كشور رحمت‌اله مه‌آبادی كه به منظور معرفی معاون جدید توسعه مدیریت و منابع شركت سخن می‌گفت، با تاكید بر اینكه تحول در كارها در صورت تغییر در شخصیت٬ پرورش یافته و حیرانی ذهن نسبت به پدیده‌ها امكان‌پذیر است افزود: ما با آن چیزی كه باید باشیم فاصله زیادی داریم و این فاصله ایجاب می‌کند که تلاش خود را مضاعف کرده و سرعت اصلاحات را افزایش دهیم.

وی با مقایسه صنعت فرودگاهی كشورمان با برخی كشورهای آسیایی و اروپایی و با طرح این پرسش كه صنعت فرودگاهی ما قرار است به كجا برود، گفت: خیلی سخنرانی می‌كنیم، مقاله و كتاب می‌نویسیم، درباره متدلوژی‌های پیشرفت تحلیل ارائه می‌دهیم و برای هم كف می‌زنیم اما بعد از آن هیچ اتفاق مهمی نمی‌افتد. البته این مشکل خاص شرکت ما نیست بلکه مشکل بخشی و مشکل ملی و غالب بنگاه‌ها و سازمان‌های ما است.
مدیرعامل با یادآوری اینكه همه به جلو می‌روند و ما سالهاست كه در آرزوی پیشرفت هستیم٬ تصریح كرد: یكی از گره‌های ما به بی‌توجهی به ضروت تحول در شخصیت فردی و سازمانی است و این امر هم ریشه در بی‌توجهی به توسعه اخلاق حرفه‌یی در سطح سازمان دارد و باعث شده تا ما نسبت به خود، كار و سازمان ما معرفت لازم را نداشته باشیم.

مه‌آبادی جدا از توسعه نیافتگی اخلاق حرفه‌ی‌ی، یكی از دغدغه‌های دیگر خود را انتقال قدرت ذكر كرد و با تاكید بر اینكه برای حل مشكلات بزرگ باید نخست مشكل اخلاق حرفه‌یی را حل كنیم، اضافه كرد: همانگونه كه "سازمان‌های فردا" همه ارزش‌های خود را در حفظ و توسعه سرمایه‌های انسانی خلاصه و بر آن تمرکز كرده‌اند. آنها با راهبرد شایسته سالاری سازمانی برای پیشگامی در بازار به این نتیجه رسیده‌اند که مسند امور را به بهترین‌ها بسپارند و ما هم با توجه به برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی موظفیم که شرایط لازم برای قرار گرفتن پایدار قدرت و مدیریت شرکت در دست صالحین و به عبارتی بهترین‌ها در علم و عمل تلاش کنیم. بر همین اساس، شناخت نخبگان و خبرگان و تلاش برای سپردن مسولیت‌ها به دست آنها، وظیفه ملی و دینی ما است. ما باید تلاش كنیم نخبگان بیایند و این جایگاه‌ها را پر كنند و ما باید برای آینده بهتر شركت با نخبگان و خبرگان به تفاهم برسیم.

مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور با اشاره به اینکه سازمان‌های موفق موفقیت خود را با جذب و نگهداشت برگزیدگان پیوند داده‌اند گفت: توجه به نخبگان و خبرگان خود راهبردی برای جذب این برگزیدگان است چراکه این گروه مترصد فعالیت در محیطی هستند که همدلان و همزبان‌های خود را داشته باشند و این امر هم می‌تواند رسالتی باشد که ما در پیاده‌سازی شعار ابلاغی نوروز سال 94 از سوی مقام معظم رهبری داریم.

رییس هیات مدیره شركت فرودگاه‌ها از جلسه معارفه معاون جدید توسعه مدیریت و منابع شركت با عنوان "جلسه شروع تحولات مهم شركت" یاد كرد و ضمن معرفی محمدرضا امامی برای این سمت تاكید كرد؛ یكی از انتظارات ما از معاون جدید ایجاد تحول در سازمان است.

مه‌آبادی با بیان اینكه نزدیك به هشت سال اتفاقات صنعت هوایی را رصد كرده است، اعلام كرد؛ با توجه به پیشرفت‌هایی كه در بخش‌های ریلی، راه و دریا در وزارت راه‌وشهرسازی صورت گرفته، بیشترین فاصله با اهداف توسعه یافتگی در بخش هوایی است که این رسالت ما برای کار مضاعف را تشدید می‌کند.

وی یكی از دلایل انتصاب امامی به این سمت را همسانی وی با شرایط شركت دانست و گفت: ایشان سال‌ها در مجموعه‌یی بین‌المللی کار کرده‌اند که بهترین تجارب را در توسعه سازمانی، خدمت‌رسانی، توسعه دانش و توجه به توانمند سازی و رفاه منابع انسانی داشته و دارد ضمن اینکه خود ایشان هم از مدیران، پاک، عالم، خوشنام و تحول طلب نیز هستند.

مدیرعامل در ادامه از معاون جدید توسعه مدیریت و منابع خواست با طبقه‌بندی كاركنان كلیدی و غیركلیدی، برنامه لازم برای پاسداشت حقوق گروه اول و توانمندسازی گروه دوم را آماده نماید.

مه‌آبادی با تاكید بر اینكه در صورت توانمندسازی كاركنان٬ اتفاق خوب در شركت روی خواهد داد، گفت: شعار مبادله ارزش در برابر ارزش، باید سرلوحه کار حوزه منابع انسانی و شرکت باشد و بر این اساس اعطای ارزش به كسی كه ارزشی ارائه نمی‌دهد، عدالت نیست.

وی یكی از بندهای حكم انتصاب معاون جدید را معیارهای اخلاقی اعلام كرد و افزود: بی‌اخلاقی افراد در گذشته لطمه‌های بزرگی را به شرکت زده و رخنه‌هایی را در بدنه ایجاد کرده كه نمی‌توانیم به‌راحتی آنها را سد کنیم و لذا وظیفه داریم که به سرعت با بی‌اخلاقی‌ها مبارزه کرده و زمینه لازم برای توسعه اخلاق حرفه‌یی و گسترش فضایل اخلاقی در فضای شرکت و فرودگاه‌ها را فراهم کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: طبق دستور وزیر محترم راه‌وشهرسازی، توسعه مدیریت از دیگر مأموریت‌های ما است و بر این اساس، تربیت 100 مدیرعامل برای اداره شرکت و فرودگاه‌ها از برنامه‌های جدی شرکت برای روشن شدن چشم‌انداز فردای شرکت است.

تبدیل فرودگاه‌ها به شركت‌های مجازی، کاهش تمركز و اعطای اختیارات لازم به مدیران فرودگاه‌ها در این چارچوب و توسعه آموزش‌ها تا سطح دستیابی به یك سازمان یادگیرنده و اجرایی نمودن سیاست چندپیشگی و تلاش برای افزایش رفاه کارکنان و افزایش بهره‌وری منابع انسانی، از دیگر محورهای سخنان مه‌آبادی بود. مه‌آبادی در تشریح توسعه برنامه مدار رفاهی از رفاه غیر هدفمند به عنوان سم مهلك سازمانی یاد و تأکید کرد که ضمن ضرورت اجتناب از توزیع یکسان امتیازات، باید برای رفاه هدفمند، برنامه‌ریزی کنیم.

در پایان این جلسه كه مدیرعامل از آن با عنوان جلســـه شروع تحولات مهم در شــركت یاد كرد، مه‌آبادی لوح انتصاب محمدرضا امامی را به وی اهدا كرد. همچنین به‌منظور قدردانی از غلامحسین ابراهیمی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع از طرف مدیرعامل شركت، لوح تقدیری به وی اهدا شد.

مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها از غلامحسین ابراهیمی سرپرست سابق معاونت توسعه مدیریت و منابع و سید ناصرالدین صفویه رییس اداره بازاریابی و بازرگانی و از جانبازان دفاع مقدس با عنوان اسوه‌های اخلاقی و تلاش خالصانه یاد کرد و گفت: این عزیزان که هر سال بارها تحت سخت‌ترین عمل‌های جراحی قرا گرفته‌اند از موثرترین و منظم‌ترین کارکنان شرکت هستند که کارکنان باید از آنها به عنوان الگوی کار شایسته، درس بگیرند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.