| کد خبر: 69306 |

دبیر انجمن روابط عمومی ایران در گفتگو با تین نیوز:

◄ دلایل حضور کمرنگ رسانه های تخصصی در ایران

تین نیوز | دبیر انجمن روابط عمومی ایران با بیان اینکه در ایران تعداد رسانه های سراسری قابل مقایسه با رسانه های تخصصی نیست، گفت: رسانه های عمومی نسبت به رسانه های تخصصی از حمایت بیشتر دولت بهره مند هستند که این موضوع یک آسیب جدی محسوب می شود.

میرزابابا مطهری نژاد در گفتگو با خبرنگار تین نیوز اظهار داشت: با توجه به اینکه حجم اطلاعات در هر گروه تخصصی به شدت افزایش یافته لذا نیاز به حضور رسانه های تخصصی بیش از پیش احساس می شود.  

وی افزود: رسانه های تخصصی به لحاظ تئوری باید جایگاه ویژه ای داشته باشند اما در عمل این موضوع احساس نمی شود.

مطهری نژاد با تاکید بر اینکه توسعه رسانه به این معناست که هر گروهی رسانه خاص خود را داشته باشد، گفت: متاسفانه در ایران رسانه های تخصصی به خوبی شکل نگرفته اند زیرا تمایل اکثر رسانه ها به سراسری و عمومی بودن است.

دبیر انجمن روابط عمومی ایران افزود: رسانه های عمومی نسبت به رسانه های تخصصی از حمایت بیشتر دولت بهره مند هستند که این موضوع یک آسیب جدی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته دو یا سه نشریه عمومی سراسری وجود دارد و بقیه رسانه ها محلی و تخصصی هستند، در واقع در این کشورها هر صنفی برای خود نشریه دارد.

این فعال عرصه روابط عمومی با تاکید بر اینکه در ایران تعداد رسانه های سراسری قابل مقایسه با رسانه ها تخصصی نیست، گفت: در نمایشگاه مطبوعات امسال بیش از 70 روزنامه سراسری حضور دارند که هیچ کدام از تخصص خاصی سخن نمی گویند و در عین حال مخاطب را سرگردان می کنند.
 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.