| کد خبر: 69288 |

کیش، قطب برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی کشور

تین نیوز | یکی از وظایف و فعالیت های شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به عنوان بازوی اجرایی سازمان منطقه آزاد کیش، برگزاری نمایشگاه ها و همایش های متعدد براساس تقویم تنظیمی در سطح ملی و بین المللی است. به بیان دیگر، تمامی اتفاقات و رویدادهای همایشی و نمایشگاهی در طول سال از طریق شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با مجوز سازمان منطقه آزاد برگزار می شود.

بی گمان برگزاری دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در جزیره کیش، رویدادی است که می تواند باعث رونق جزیره شده و اقتصاد آن را پویا کند.

سیدرضا سراج، معاون بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش معتقد است که برگزاری چنین رویدادهایی می تواند  جزیره کیش را به عنوان یک هاب و قطب برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی کشور معرفی کند.


برگزاری دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کشور چه تاثیری بر رشد و رونق اقتصادی ایران و جزیره کیش خواهد داشت؟
در دوران پساتحریم در راستای رویکردهای دولت تدبیر و امید از جمله در بحث دیپلماسی خارجی و ابعاد اقتصادی آن در کشور، جزیره کیش و حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری آن همراستا با این رویکردها و سیاست ها، وظیفه خود می دانند بسترهای مناسب تر و بهتری را برای حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاران فراهم کنند که در جهت رشد و توسعه اقتصادی این جزیره هم باشد. سازمان مناطق آزاد کیش دارای امتیازات ویژه و مزیت های نسبی نسبت به سرزمین اصلی است. معافیت های مالیاتی بیست ساله، تسهیلات در امور بازرگانی و گمرکی، تسهیلات در امور بانکداری، بیمه و همچنین عدم نیاز به روادید برای اتباع خارجی در کنار قابلیت ها و امکانات استانداردی که خود جزیره به لحاظ زیرساختی، اماکن  اقامتی - تفریحی و جذابیت های اقلیمی دارد، فضایی ایجاد کرده است که می تواند  سرمایه گذاران داخلی و به خصوص خارجی را به این منطقه جذب کند.

براساس ابلاغیه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جزیره کیش برمبنای دو محور توسعه تجارت و توسعه صنعت توریسم تعریف شده و برگزاری نمایشگاه ها در این جزیره می تواند مکانی باشد برای فضای گفت وگو، تعامل هرچه بیشتر ارکان بازار سرمایه و بهره برداری از آخرین دستاوردها در بخش های مختلف. در واقع، هدف ما این است که بتوانیم این جزیره را به عنوان یک هاب و قطب برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی کشور معرفی کنیم.

نمایشگاه های امسال چه تفاوت های چشمگیر و خاصی با نمایشگاه های سال گذشته دارند؟
امسال شاهد برگزاری هفتمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور در کنار برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی هستیم. این دو نمایشگاه هم اکنون تحت عنوان اینوکس 2015 تعریف شده اند که با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش شاهد برگزاری آن از 18 تا21 آبان ماه هستیم، به طوری که در حال حاضر فضای نمایشگاهی 21هزار متری جزیره به طورکلی، در اختیار مشارکت کنندگان داخلی و خارجی قرار گرفته است. بی شک امسال در دوران پسا تحریم، جزیره کیش میزبان بزرگترین رویداد اقتصادی است. 

شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به عنوان بازوی اجرایی سازمان مناطق آزاد چه نقشی در برگزاری بهتر این نمایشگاه ها دارد؟
با توجه به رویکرد مثبت و حمایت های همه جانبه رییس محترم هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش جناب آقای دکتر مونسان، شاهد تحول چشمگیر در برگزاری رویدادهای مختلف همایشی و نمایشگاهی از مهرماه سال 92 تاکنون در جزیره کیش بوده ایم. 

کاهش هزینه برای مجریان برگزار کننده، حمایتهای مادی و معنوی و تسهیلات ویژه جهت حضور مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان از جمله اقدامات شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش است. همچنین به دلیل برگزاری رخدادهای این چنینی شاهد حضور تعداد کثیری گردشگر از نوع خاص و به عبارتی گردشگر کیفی هستیم که حضورشان هتلها، بازارها، حمل و نقل، اماکن تفریحی و ورزشی و رستورانها را تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه براین، این رویدادها باعث ایجاد درآمد غیرمستقیم و رشد اقتصادی جامعه 27 هزار نفری کیش می شود. در بحث زیرساختی، جزیره کیش دارای 21 هزارمترمربع سالن نمایشگاهی با امکانات و ظرفیت های متعارف در نزدیکی فرودگاه بین المللی کیش و دارای یک مجموعه کامل و متمرکز سالن های همایش با ظرفیت های مختلف 750 -110-60-50-40 نفره با بهترین امکانات و به روزترین سیستم های صوتی و تصویری و نیز دارای یک سالن بزرگ 3000 نفره (تالار شهر) برای برگزاری جشنواره ها و کنسرت ها است. با وجود این امکانات و قابلیت ها و نگاه مثبت متولیان امر، طبیعی است که باید منتظر اتفاقات بهتری در این جزیره زیبا باشیم.

و حالا کمی از برنامه های اصلی و جانبی این نمایشگاه ها بگویید.
حضور 190 شرکت داخلی، 20 شرکت خارجی و 50 نفر از فعالان اقتصادی بین المللی از کشورهای آلمان، سوئیس، فرانسه، ترکیه، هند،انگلستان، روسیه و عمان از نکات قابل توجه این نمایشگاه است. از برنامه های جنبی نمایشگاه، برگزاری 12 نشست تخصصی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت سرمایه گذاری غدیر، سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان خصوصی سازی، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت کارگزاری صندوق بازنشستگی کشوری طی روزهای 19تا21 آبان از ساعت 10 صبح تا13 در مرکز همایشهای بین المللی است. همچنین در روزهای 19و20 آبان ماه همایش ویژه ای تحت عنوان « اقتصاد ایران در پسا تحریم؛ کیش دروازه ورود» با حضوری بسیار از مسئولان، اقتصاددانان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار می شود.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.
امیدوارم بتوانیم میزبان شایسته ای برای این رویداد بزرگ در این خطه از میهن عزیزمان باشیم. همچنین امیدوارم این نمایشگاه رشد و توسعه اقتصادی برای جزیره کیش و کشورمان به همراه داشته باشد. 


 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.