| کد خبر: 67887 |

آخرین خبرها از آزادراه اصفهان–شیراز / کدام پروژه امسال افتتاح می‌شود؟

تین نیوز | معاون ساخت آزادراه شرکت ساخت با بیان اینکه کار ساخت آزادراه بزرگ اصفهان به شیراز ادامه دارد اظهار کرد: می‌توان امیدوار بود در فضای به وجود آمده پس از لغو تحریم‌ها، پیمانکاران داخلی بتوانند با طرف‌های خارجی قرارداد همکاری امضا کنند.

حسن احمدی نوری تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های نیمه تمام در کشور همگی از سوی پیمانکاران مشخص در حال پیگیری و ساخت هستند، نمی‌توان انتظار داشت در فضای پس از تحریم پیمانکار آن‌ها تغییر کند اما باتوجه به شناختی که از سوی خارجی‌ها بر پروژه‌های عمرانی ایران شکل گرفته این امید وجود دارد که در آینده نزدیک بسیاری از این پروژه‌ها با همکاری مشترک طرف‌های ایرانی و خارجی ساخته شود.

وی ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها آزادراه اصفهان به شیراز است که نخستین تجربه استفاده از بتون در روسازی یک آزادراه به حساب می‌آید. این طرح تاکنون پیشرفتی 25 درصدی داشته و کار ساخت آن با قدرت ادامه دارد.

احمدی نوری درباره پروژه‌های آزادراهی که در سال جاری احتمال افتتاح آن‌ها وجود دارد نیز گفت: ما تلاش می‌کنیم بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی دولت و منابع اعتباری که داریم کار ساخت آزادراه‌ها را به پایان برسانیم. یکی از این پروژه‌ها تکمیل آزادراه بزرگ ساوه به همدان است که امیدواریم کار ساخت آن تا ماه‌های انتهایی سال جاری به پایان برسد.

معاون ساخت آزادراه شرکت ساخت افزود: در کنار آن دیگر پروژه‌های آزادراهی کشور نیز فعال است که ا میدواریم طرح‌هایی که برنامه‌ریزی برای آن‌ها به پایان رسیده، با استفاده از توان خارجی و حضور شرکت‌های داخلی ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی کرده تا استفاده حداکثری از فضای پس از تحریم صورت گیرد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها حضور سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های زیربنایی است. ورود یک سرمایه‌گذار ترک به پروژه آزادراه تبریز به بازرگان این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد و امیدواریم در آینده نزدیک تعداد ا ین پروژه‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.