| کد خبر: 65110 |

ایدنی به مناسبت روز جهانی دریانوردی مطرح کرد:

ضرورت جلب توجه همگانی به دریا / فناوری‌های نوین هم نتوانسته از دشواری حرفه دریانوردی بکاهد

تین نیوز | مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان طی پیامی فرا رسیدن هشتم مهرماه، روز جهانی دریانوردی را به تمامی دریادلان و زحمتکشان فعال در صنعت حمل و نقل دریایی کشور و ساحل نشینان استان هرمزگان تبریک گفت.

به گزارش تین نیوز  از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در متن کامل پیام ابراهیم ایدنی مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان چنین آمده است: دریاها منشأ تمدنها بوده اند و امروز نیز نقش مهمی در تکامل علمی و فن آوری و فرهنگ سازی در جوامع مستقر در حاشیه خود دارند. اسناد تاریخی نشان می دهد تولد تمدن های حاشیه خلیج فارس به قبل از میلاد و احتمالا همزمان با تمدنهای بین النهرین بر می گردد.
ساخت تجهیزات و ادوات دریانوردی، در اختیار داشتن یکی از بزرگترین ناوگان های دریایی و برگزاری اولین جشن های دریانوردی به ساحل نشینان دریایی این سرزمین منسوب است. 

سرزمین سرافراز ایران با در اختیار داشتن بیش از 5هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب، دسترسی آسان به آبهای بین المللی و قرار گرفتن در مجاورت غنی ترین مخازن نفت و گاز در عمق دریا، مالکیت جزایر متعدد و استراتژیک در آبهای جنوبی، دارا بودن ذخایر غنی آبزیان، بهره برداری از بنادر مجهز و روز آمد ، قرار داشتن بنادر کشور در مهمترین مسیرهای تجاری جهان و نیز در اختیار داشتن راهبردی ترین نقاط حیاتی جهان در قلمرو آبی تحت حاکمیت خود، دارای ویژگیها و مزیت های بی شماری است که در یک نگاه، تحسین همگان را بر می انگیزد.

حرفه دریانوردی از دیرباز در زمره مشاغل سخت به شمار می رفته و دستیابی بشر به فناوری های نوین هم نتوانسته است دشواری های خاص این حرفه را به طور کامل از بین ببرد.  هفته دریانوردی فرصتی است مناسب برای ارج نهادن به تلاشهای فعالان عرصه دریا و دریانوردی کشور و از سوی دیگر، جلب توجه همگانی به دریا و مزیتهای موجود این نعمت خدادادی؛ نعمتی که بهره گیری مناسب از آن، به منزله سپاس و شکرگزاری به درگاه خداوند کریم خواهد بود.

چنین مناسبتی بهانه ای است برای یادآوری و تقدیر از تلاش دریادلانی که همه سختی ها را به جان خریده و با ایفای وظایف خود در این عرصه پرخطر نقش قابل توجهی در بهره مندی از منابع خدادادی دریا و توسعه تجارت دریایی ایفا می کنند. به همین مناسبت ضمن تبریک این روز خجسته به تمامی دریادلان و زحمتکشان فعال در صنعت حمل و نقل دریایی، عزت، سربلندی و موفقیت روز افزون جامعه بزرگ دریایی کشور بویژه ساحل نشینان استان هرمزگان را از خداوند منان خواهانم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.