| کد خبر: 64626 |

تمایل لهستانی‌ها به تأمین لوازم یدکی خودرو

تین نیوز |  وزیر اقتصاد لهستان از راه‌اندازی خط هوایی مستقیم بین ایران و لهستان خبر داد و گفت‌: از این پس کشتی‌های ایرانی می‌توانند از بنادر لهستان برای بارگیری و پهلوگیری استفاده کنند.


یانوش پیرخوکیسنکی وزیر اقتصاد لهستان صبح امروز که در رأس هیأت تجاری 100 نفره لهستانی در اتاق بازرگانی ایران حضور یافته بود، خاطر نشان کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و لهستان می‌تواند تا حد زیادی بیش از پیش افزایش یابد و آمادگی داریم که در حوزه‌های ساخت و تامین اتوبوس، لوکوموتیو، قطار، ماشین‌آلات زیست‌محیطی، موادغذایی، کشاورزی، استخراج و کشف منابع به ایران کمک کنیم.
 
وزیر اقتصاد لهستان همچنین از راه‌اندازی خط مستقیم هوایی بین ایران و لهستان تا اواسط سال آینده میلادی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با فراهم شدن زمینه‌ها تا سال آینده حجم روابط تجاری دو کشور سه برابر شود.
 
وی اضافه کرد: 1500 شرکت تخصصی لهستانی که به نوعی بهترین تکنولوژی و فناوری این کشور را نمایندگی می‌کنند، برای حضور در بازار ایران ابراز تمایل کرده‌اند که با توجه به محدودیت‌ها نتوانستیم، همه این هیأت‌ها را به یکباره به ایران بیاوریم اما به مرور این هیأت‌ها در قالب دسته‌بندی‌های مختلف به ایران سفر خواهند کرد که در اولین اعزام هیأت بزرگی در زمینه کشاورزی وارد ایران می‌شوند.
 
به گفته پیرخوکیسنکی از این پس کشتی‌های ایرانی می‌توانند از بنادر لهستان برای پهلو‌گیری، حمل و بارگیری استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه لهستان اولین تولید‌کننده لوازم خانگی در اروپا محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: در این زمینه می‌توانیم با ایران همکاری‌هایی را داشته باشیم و همچنین در بخش تأمین قطعات و لوازم یدکی خودرو مایل به همکاری مشترک با ایران هستیم.
 
وی با اشاره به ذخایر عظیم گازی ایران و استفاده از این ظرفیت برای تأمین انرژی مورد نیاز کشورش، گفت: ما دو سوم نیازهای گازی کشورمان را وارد می‌کنیم که ایران در این راستا می‌تواند به ما کمک کند.
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.