| کد خبر: 64579 |

مدیرکل ارتباطات شرکت فرودگاه‌های کشور عنوان کرد:

◄ صرفه جویی ۵۰ میلیارد ریالی با بومی سازی نصب و راه اندازی سامانه های ناوبری

تین نیوز | مدیرکل ارتباطات شرکت فرودگاه‌ها کشور از بومی سازی نصب و راه اندازی سامانه های ناوبری خبر داد و گفت: صرفه جویی حاصل از این بومی سازی در سه سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد امیرانی در حاشیه نمایشگاه تجهیزات الکترونیک هواپیما در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اداره کل ارتباطات و ناوبری در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با شناسایی و بکارگیری ظرفیت های علمی و فنی داخلی اقدامات مهمی انجام داده است گفت: نصب و راه اندازی سامانه های ناوبری که در گذشته توسط کارشناسان خارجی انجام می گرفت، طی دو سال گذشته به طور کامل بومی سازی شد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته 5 دستگاه ILS/DME و سه دستگاه DVOR/DME به ارزش تقریبی 6 میلیون یورو نصب و راه اندازی شد، گفت: بومی سازی فناوری طراحی، سایت یابی و نصب شبکه سامانه‌های ارتباطی کنترل ترافیک هوایی منابع تجهیزاتی را بهینه سازی کرده است، ضمن اینکه صرفه جویی حاصل از این بومی سازی در سه سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

امیرانی افزود: رادار تقرب فرودگاه شیراز و مهرآباد در بخش‌های مختلف الکترونیکی دچار آسیب شده بود که به دلیل عدم پشتیبانی شرکت کانادایی کارایی نداشت، بنابراین متخصصان الکترونیک هوایی توانستند با صرف هزینه ۲۰۰ میلیون تومان این سامانه‌ها را دوباره راه اندازی کنند.

مدیرکل ارتباطات شرکت فرودگاه‌ها کشور با بیان اینکه ارزش هر دستگاه رادار تقرب فرودگاهی حدود ۶ تا ۸ میلیون یورو برآورد می شود، گفت: تولید منابع اشعه دستگاه های کمک بازرسی XRAY در انحصار چند کشور است که به دلیل تحریم، کشورهای غربی از فروش آن به کشورمان خودداری کردند که در چند سال اخبر با تلاش متخصصان داخلی تعمیر و اورهال در داخل کشور انجام شد.

وی افزود: قطعات یدکی سامانه های هوانوردی از جمله ارتباطی، ناوبری راداری و کمک بازرسی به دلیل انحصاری بودن و استفاده از فناوری های پیچیده در آن بسیار گرانقیمت است و خرید هر یک از این قطعات به فرض فروش توسط شرکت های سازنده از 5 تا 100 هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت.

امیرانی تصریح کرد: عدم همکاری شرکت های غربی به فروش این قطعات طی سال های گذشته موجب آزادسازی ظرفیت های بالقوه داخلی شد به طوریکه سالانه صدها عدد از قطعات این سامانه ها توسط نیروهای داخلی در آزمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی تعمیر و برای استفاده مجدد به سایت های هوانوردی ارسال می شود.

وی با اشاره به افزایش پروازهای عبوری گفت: با بسته شدن فضای هوایی برخی کشورهای منطقه، افزایش ۱۰۰ درصدی تقاضاهای پرواز  از مسیرهای هوایی کشور داشتیم که با افزایش ظرفیت زیرساخت‌های عبور توسط متخصصان شرکت فرودگاه های کشور، میلیون ها دلار درآمد ارزی برای کشورمان به ارمغان آمد.

امیرانی افزود: طراحی و اجرای شبکه ارتباطی ماهواره‌ای با همکاری شرکت‌های توانمند داخلی در راستای قدرت مقاومت و کاهش آسیب‌پذیری در کشور به ارزش تقریبی 40 میلیارد ریال در قریب به 30 نقطه در کشور در حال انجام ‌است.

وی در پایان گفت: صنعت حمل و نقل هوایی دارای ظرفیت‌های بلقوه بسیاری در اجرایی سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که توجه به آن ظرفیت‌‌های شغلی زیادی را در کشور‌ ایجاد کرده است که با تولید ثروت جایگزین مناسبی بر درآمدهای نفتی خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.