| کد خبر: 64560 |

بازگشت حجاج از صبح دوشنبه / تغییر برنامه استقبال در فرودگاه امام(ره)

تین نیوز | مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان این‌که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بازگشت حجاج ایرانی به کشور از صبح دوشنبه 6 مهرماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: با توجه به حوادث رخ داده، برنامه فرودگاه برای استقبال از حجاج تغییر می‌کند.

حمیدرضا سیدی تصریح کرد: براساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان حج و زیارت نخستین پرواز بازگشت حجاج ایرانی در ساعت 11 صبح روز دوشنبه به زمین خواهد نشست و فرودگاه امام خمینی (ره) نیز برای پذیرش این پروازها آمادگی لازم را دارد.

وی با بیان این‌که با توجه به حوادث اتفاق‌ افتاده در منا برنامه استقبال از حجاج با تغییرات جدی همراه خواهد بود، اظهار کرد: به منظور احترام به جان‌باختگان و حادثه‌دیدگان این واقعه تلخ برنامه استقبال ما تعدیل شده و در آن برنامه‌ای برای جشن و سرور وجود نخواهد داشت.

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) درباره‌ی نحوه برنامه‌ریزی برای بازگرداندن اجساد جان‌باختگان و مجروحان حادثه منا نیز عنوان کرد: با توجه به این‌که معمولا روال اداری پیگیری این مسائل در کشور عربستان طولانی می‌شود، سازمان حج و زیارت هنوز برنامه دقیق خود برای بازگرداندن این افراد را اعلام نکرده است.

سیدی ادامه داد: البته با توجه به دستور مستقیم دولت فرودگاه امام خمینی (ره) و همچنین دو شرکت هواپیمایی‌ ایران‌ ایر و ماهان که مسوول بازگرداندن حجاج هستند با آمادگی کامل آماده پذیرش برنامه‌های سازمان حج و زیارت هستند و به محض نهایی شدن برنامه‌ها تمام امکانات برای بازگرداندن این افراد بسیج خواهد شد.

وی با بیان این‌که هنوز درخواستی برای پرواز فوق‌العاده به منظور بازگرداندن حجاج نداشته‌ایم، اظهار کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) آمادگی این را دارد که در صورت ارائه‌ی چنین درخواست‌هایی امکانات خود را در اختیار حجاج قرار دهد. البته این امکان نیز وجود دارد که برای بازگرداندن اجساد هواپیمایی مخصوص به سمت عربستان فرستاده شود که نهایی شدن آن نیز منوط به برنامه‌های سازمان حج و زیارت می‌شود.

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) از مستقبلین حجاج رسما درخواست کرد که با کمترین تعداد خودرو و سرنشین وارد این فرودگاه شوند.

وی گفت: با توجه به افزایش برنامه‌های پروازی در فرودگاه امام خمینی (ره) و البته بالارفتن پروازهای عادی در کنار پروازهای حج قطعا حجم ترافیک در اطراف این فرودگاه بالا خواهد رفت؛ از این‌رو در صورتی که مستقبلین حجاج تنها با یک خودرو وارد فضای فرودگاه شوند، همزمان معطلی خودشان به شدت پایین می‌آید و هم برای مجموعه فرودگاه این امکان به وجود می‌آید که بیشترین خدمات را به حادثه‌دیدگان اخیر ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین اطلاعات اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت، تعداد زائران ایرانی کشته شده در فاجعه منا تاکنون به 133 نفر و تعداد مجروحان به 99 نفر رسیده است. آمار مفقودین نیز تاکنون 354 نفر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.