| کد خبر: 64520 |

ورود روزانه ۵۰ گردشگر به جزیره هنگام / جابه جایی مسافران با ۱۵ قایق تفریحی

تین نیوز | از نیمه شهریورماه تاکنون و با مناسب شدن شرایط آب و هوایی، گردشگری در جزیره هنگام رونق گرفته است.
 

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام اظهار داشت:آمارهای اخذ شده حاکی از آن است، هم اکنون بین 20 تا 50 نفر گردشگر از جاذبه های طبیعی جزیره هنگام دیدن می کنند.
 
افشین عباس نژاد هنگامی، اذعان داشت: در مجموع می توان گفت به صورت میانگین در طول هفته حدود 200 نفر گردشگران وارد جزیره می شود.

وی عنوان کرد: تمام گردشگران ورودی به جزیره هنگام گردشگرانی هستند که به جزیره قشم سفر کرده اند.
وی در ادامه اذعان داشت: از این رو برگزاری جشنواره تابستانی قشم و تلاش سازمان منطقه آزاد قشم برای افزایش ورود گردشگران به قشم نیز تاثیر بسیاری بر افزایش میزان ورود گردشگران به جزیره هنگام داشته است.

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی تاکید کرد: یکی ازمهمترین جاذبه های گردشگری در جزیره هنگام تماشای دسته ای دلفین ها است که صحنه بسیار لذت بخشی را برای گردشگران به همراه دارد.

وی بیان کرد: از آنجا که دلفین ها به دلیل گرم بودن آب و هوا به قسمت های عمیق و دور از ساحل هنگام مراجعه کرده اند، هم اکنون دسته های دلفین دیده نمی شوند اما سایر جاذبه های گردشگری جزیره هنگام برای بازدیدکنندگان جذاب است.

به گفته عباس نژاد هنگامی، گشت با قایق های تفریحی دورتا دور جزیره و تماشای آکواریوم طبیعی سواحل هنگام به دلیل زلالی آب از جمله برنامه های گردشگری این جزیره است.

وی اذعان داشت: پس از گشت دریایی گردشگران وارد روستا شده و می توانند پس از انجام گشت در روستا از رستوران این جزیره برای صرف غذاهای دریایی و محلی بهره مند شوند.

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام همچنین به فعالیت بازارچه صنایع دستی جزیره هنگام اشاره کرد و گفت: در این بازارچه بانوان بومی هنگامی اقدام به تولید و فروش انواع صنایع دستی جزیره می کنند که برای گردشگران از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است.

عباس نژاد هنگامی یادآور شد:همچنین نقش حنا به عنوان یک فرهنگ مرسوم در جنوب کشور توسط بانوان جزیره هنگامی برای گردشگران علاقه مند زده خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: انتظار می رود با شروع مهرماه و خنک تر شدن آب و هوا به تدریج بر میزان گردشگران ورودی به جزیره قشم افزوده شود.

وی یادآور شد: در همین موقع نیز دلفین ها به تدریج به سمت سواحل جزیره هنگام مهاجرت می کنند و بر جاذبه های گردشگری جزیره هنگام می افزایند.

به گفته این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی ، معمولاً بین 40 تا 50 فروند قایق تفریحی در اسکله کندالو و همین تعداد در اسکله شیب دراز به امر جابه جایی گردشگران اشتغال دارند.

وی اظهار داشت: هم اکنون که تعداد گردشگران ورودی به جزیره چشمگیر نیست، حدود 10 تا 15 فروند قایق تفریحی به جابه جایی مسافران می پردازند.

عباس نژاد هنگامی تاکید کرد: در ایام پیک سفر تعداد قایقهای تفریحی فعال در مسیر قشم- جزیره هنگام به 150 فروند می رسد.

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام خاطرنشان کرد: ایام نوروز و تعطیلات بهمن ماه بیشترین میزان گردشگران به جزیره هنگام وارد می شوند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.