| کد خبر: 64493 |

در رصد لحظه ای کنترل ترافیک شهر تهران صورت گرفت:

◄ روند مثبت کاهش استفاده از خودرو شخصی / مقایسه ترافیک مهر امسال با سال گذشته

تین نیوز | رئیس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران از ایجاد 180 کیلومتر ترافیک در معابر تهران در اولین شنبه مهرماه خبر داد و گفت: میزان ترافیک مهر امسال در مقایسه با مشابه سال 93 در یک سطح قرار دارد که می توان آنرا یک نقطه قوت در مدیریت ترافیک شهر دانست.
 

به گزارش تین نیوز از اتاق کنترل ترافیک روز چهارم مهر ماه، همایون فتاحی صبح امروز در جلسه ستاد استقبال از مهر که در ساختمان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در راستای رصد ترافیک چهارم مهرماه پس از بازگشایی مدارس برگزار شد، گفت: در چهارمین روز از مهرماه که به نوعی اولین روز آغاز به کار رسمی برخی مدارس است، شاهد ایجاد 180 کیلومتر ترافیک در معابر شهر تهران بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه این رقم نشانه مثبتی در روند ترافیک نسبت به سال گذشته می تواند باشد، تصریح کرد: میزان ترافیک ایجاد شده در چهارم مهرماه امسال با اول مهر سال گذشته تقریبا در یک راستا قرار گرفته، به گونه‌ای که در اولین روز مهرماه سال قبل 180 کیلومتر ترافیک در ساعت 8 صبح که به نوعی پیک ترافیک صبحگاهی محسوب می شود ایجاد شده بود که خوشبختانه در سال جدید این میزان ترافیک افزایش نیافته است.
 
فتاحی ضمن ارائه گزارش عبور و مرور برخی از معابر، تاکید کرد: ایجاد 180 کیلومتر ترافیک در صبح امروزدر صورتی است که تعداد 400 هزار دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل تهران از سال گذشته افزوده شده و 150 دوربین نظارتی نیز وظیفه رصد خودروها را بر عهده گرفته اند. به نظر می‌رسد چهارم مهرماه امسال با اول مهرماه سال گذشته در یک موازنه قرار دارند.
 
رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید برای رسیدن به یافته‌های علمی، رصد وضعیت ترافیک را در سطح مطلوب انجام داد، گفت: ترافیک در چند روز گذشته نشانگر آنست که سفرهای شهری در حال رسیدن به یک ثبات نسبی است و مردم کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده می کنند.
 
وی با بیان اینکه معابر جنوب شرقی به شمال غرب دارای بار ترافیک سنگین است،‌ تصریح کرد: در صورت احداث خط شش و هفت مترو نیز این مشکل ترافیک حل و فصل خواهد شد. چنانچه با احداث خط یک مترو بار ترافیک شهری روبه کاهش گذاشت.
 
فتاحی با بیان اینکه تمامی بزرگراه‌های تهران صبح امروز دارای ترافیک سنگین و یا مقطعی بودند، گفت: با این حال معابر غرب به شرق تهران و مرکزی دارای بیشترین ترافیک بوده‌اند. بعد از آن شاهد بروز ترافیک در بزرگراه همت، آبشناسان، زین الدین و نواب هم بوده‌ایم.
 
 وی همچنین در مورد ترافیک عصر امروز  هم خاطر نشان کرد: عمدتا پیک ترافیک عصرگاهی از ساعت 17شروع و دارای  بازه زمانی وسیع تری نسبت به صبح خواهد بود که پیش بینی می شود طول ترافیک به 240 کیلومتر نیز برسد، اما به دلیل بازه زمانی گسترده آن مشکلات کمتری را برای شهروندان تولید می کند.

فتاحی اولین گزارش تصادف صبح روز 4 مهر را 6/30 دقیقه صبح عنوان کرد و افزود: خوشبختانه تا ساعت 8/15 دقیقه گزارش مبنی بر حوادث جرحی به این مرگز مخابره نشده و پیش بینی می شود روز خوبی را در اولین روز آغاز بکار رسمی مدارس پیش رو داشته باشیم.

به گزارش تین نیوز، اخبار ترافیکی 4 مهر سال 94 از ساعت 6/30 تا 8/15 دقیقه به شرح زیر است:
ترافیک سنگین در همت، چمران، یادگار، کرج و آزادگان/ 100کیلومتر ترافیک تا ساعت 7صبح امروز/ وقوع 3 تصادف خسارتی/ اضافه شدن 2 رام قطار به خط 3 مترو
برگزاری میزان- براساس اطلاعات دوربین‌های کنترل ترافیک از سطح شهر تهران، در حال حاضر ترافیک در بیشتر اتوبان‌های پایتخت سنگین است.
ترافیک سنگین در همت ،چمران ،یادگار ،کرج و آزادگان/ 100کیلومتر ترافیک تا ساعت 7صبح امروز/ وقوع 3 تصادف خسارتی/اضافه شدن 2 رام قطار به خط 3 متروبه گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، براساس اطلاعات دوربین‌های کنترل ترافیک از سطح شهر تهران، ترافیک در این مسیرها سنگین اعلام شد:
 
1- اتوبان همت از آزادگان تا اشرفی
 
2- اتوبان چمران ترافیک سنگین
 
3- اتوبان نیایش نیایش از ستاری تا کردستان
 
4- اتوبان یادگار امام از پاک نژاد تا چمران
 
5- اتوبان تهران-کرج
 
6- میدان آزادی جنوب و شمال
 
7- اتوبان بسیج از بیهقی تا پیروزی
 
8- جنوب به شمال اتوبان امام علی (ع) از بعثت تا محلاتی

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.