مشکل ترافیک و تردد در شهر های ما چرا حل نمی شود؟
تین نیوز | هنگامیكه وضع ترافیك خودرو و زمان جابجایی مردم با حمل و نقل همگانی در مثلاً 20 سال اخیر در كلان شهرها مقایسه میشود، به نتیجه عجیبی برخورد میكنیم:
علی رغم صرف هزینههای بسیار، ساخت معابر و بزرگراهها، زیرگذرها و روگذرها، تونلها، متروها، مسیرهای ویژه اتوبوس، افزایش ناوگان اتوبوس و تاكسی، مسیرهای دوچرخه و .......... همچنان زمان رسیدن مقصد چه با خودروی شخصی و چه با حمل و نقل عمومی افزایش یافته و در حال افزایش است!!!
پس چه باید بكنیم؟
همین كارها را ادامه دهیم؟
اگر همین كارهای گذشته را ادامه دهیم، آیا 5 سال بعد یا 10 یا 20 سال بعد مشكل شهرهای ما حل میشود یا بیشتر میشود یا كمتر یا فرقی نخواهد كرد؟
اگر همین كارهای گذشته را با سرعت 10 برابر و صرف بودجه 10 برابری ادامه دهیم چطور؟
مگر كلیدی ترین راه حل ترافیك ؛ توسعه و بهبود حمل و نقل همگانی نیست؟ ما در اكثر شهرهای بزرگ در سال های اخیر توسعه بسیاری در حمل و نقل عمومی داده ایم . پس چرا مشكل حل نمی شود؟
اگر این كارها درست نیست، پس چه كاری باید انجام دهیم كه ندادهایم؟
بالاخره كلید حل این معما كجاست؟
*ما معتقدیم متخصصین حمل و نقل و ترافیك برای این موضوع باید پاسخ روشن و محكمی داشته باشند. با ایراد گرفتن كه كار درست نمی شود. با وجود اختلاف نظر گسترده بین متخصصان ؛ بالاخره مسئولین متوجه راه های صحیح نخواهند شد. این به معنای عدم حل مشكل مردم است. یعنی تا 20 سال دیگر نمی دانیم چه می شود !!!!!
هم اكنون در كارگروه مشكلات ترافیكی(زیر مجموعه شورای هماهنگی حمل و نقل همگانی كشور) این موضوع در دست بررسی است. نتیجه حاصله در شورا به بحث گذارده خواهد شد و مصوبه آن به عنوان "مصوبه ارشادی تخصصی" در سایت درج خواهد شد و برای مسئولین در زمان خود ارسال خواهد شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.