| کد خبر: 62272 |

اعزام بیش از ۱۸ زائر به سرزمین وحی با ۶۷ پرواز تا روز گذشته

تین نیوز | سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه تا روز گذشته ۱۸ هزار و ۱۵۰ زائر با ۶۷ سورتی پرواز به مدینه منوره اعزام شدند گفت: امروز چهارشنبه آخرین گروه از زائران مدینه قبل اعزام خواهند شد و از فردا عملیات انتقال زائران مدینه‌بعد آغاز می شود.

 
به گزارش تین نیوز از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منوچهر سپاسی با اشاره به آخرین وضعیت پروازهای حج اظهار کرد: تا پایان روز گذشته (سه شنبه ۱۰ شهریور) بالغ بر ۱۸ هزار و ۱۵۰ زائر از طریق ۶۷ پرواز شرکت‌هواپیمایی ایران ایر(هما)، ماهان و سعودی به مدینه منوره اعزام شدند.
 
وی افزود: امروز چهارشنبه آخرین گروه از زائران «مدینه قبل» اعزام خواهند شد و از فردا عملیات انتقال زائران «مدینه‌ بعد» آغاز می‌شود و زائران به جده و از آنجا از طریق حمل و نقل زمینی به مکه مکرمه اعزام خواهند شد.
 
سپاسی با بیان اینکه عملیات انتقال زائران به سرزمین وحی تا ۲۶ شهریورماه ادامه خواهد داشت گفت: تاکنون عملیات انتقال زائران استان‌های آذربایجان شرقی، گلستان، مازندران و گیلان به سرزمین وحی به پایان رسیده است.
 
سرپرست عملیات حجاج شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: عملیات بازگشت حجاج نیز از ششم مهرماه‌ آغاز می‌شود و تا روز ۲۵ مهرماه ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه تمام پروازها طبق برنامه به سرزمین وحی اعزام شدند گفت: فقط یک مورد پرواز شرکت هواپیمایی سعودی در فرودگاه گرگان با تاخیر قابل ملاحظه مواجه شد که علت آن تاخیر در پرواز ورودی این هواپیما به فرودگاه گرگان بود.
 
به گفته وی در طول زمان عملیات انتقال بالغ بر ۶۴ هزار زائر از طریق ۲۲۳ سورتی پرواز و عملیات بازگشت آنها از طریق  ۲۱۸ سورتی پرواز انجام می‌شود.
 
عملیات پروازهای حجاج از روز اول شهریور آغاز شد.
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.