| کد خبر: 62227 |

صحنه اقتصاد کشور پس از انجام توافق بسیار متفاوت با شرایط پیش از آن است

وبلاگ تین نیوز، علی نورزاد |  از ابتدای سال جاری نوید انجام توافقات، سرمایه گذاران خارجی را برای مشارکت در توسعه زیرساخت های حمل و نقل ترغیب کرده بود که با انجام  توافق قطعا این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.
 
با انجام توافق فصلی نو در شکوفایی اقتصادی کشور برداشته شده است و ما در لحظه مهمی از تاریخ قرار داریم که بایست با برنامه ریزی مناسب از این فرصت برای توسعه و عمران بهره ببریم.

باید برای دوران پسا تحریم برنامه ای مدون در تمامی حوزه ها تدوین و رویکردهای جدیدی در پیش گرفته شود تا با مهندسی مجدد عملکردها متناسب با شرایط روز اقتصادی و قابل تببین باشد.

 
صحنه اقتصاد کشور پس از انجام توافق بسیار متفاوت با شرایط پیش از آن است، تغییر شاخص های اقتصادی و ایجاد بازار رقابتی در عرصه عمرانی رشد و پویایی را با خود به همراه خواهد داشت که این امر سرمایه گذاران خارجی را به حضور هرچه بیشتر در این حوزه ترغیب خواهد کرد. وزارت راه و شهرسازی با در نظر گرفتن تمهیداتی تمام تلاش خود را برای تسهیل این امر بکار خواهد بست تا رونق و رقابت به این بخش بازگردد.

ضمن این که توجه بیشتر به توسعه کریدورهای بین المللی و ترانزیتی از دیگر اقدامات مهم فردای پس از توافق در عرصه زیرساخت های حمل و نقل است که موجب ارتباط بیشتر ایران با کشورهای همسایه و پررنگ تر شدن نقش ایران در شبکه حمل و نقل جهانی می شود.

توسعه صنعت ریلی و احداث خطوط ریلی سریع السیر در سراسر کشور از جمله برنامه هایی است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که این امر با تسهیل ارتباطات بین المللی و انتقال آسان تر دانش و تکنولوژی های روز جهانی به کشور میسر خواهد شد.

همچنین بخش خصوصی داخلی نیز می تواند با حضور و مشارکت بیشتر در عرصه عمرانی، مقدمات پرش و حضور خود در بازار جهانی را فراهم کند و با صدور کالا و خدمات موجب ارزآوری به کشور شود.

نقش مرکزی سرمایه گذاران داخلی و خارجی در نهایت به کاهش نقش دولت در عرصه عمرانی و افزایش مشارکت بخش خصوصی در این حوزه خواهد انجامید که این امر در نهایت دولتی کوچک و مقتدر و بخش خصوصی توانمند و با ثبات را به همراه خواهد داشت.

برگرفته از خبر روابط عمومی شرکت ساخت

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.