| کد خبر: 62223 |

قطب های صنعتی کشور به شبکه ریلی وصل می شود

وبلاگ تین نیوز، علی نورزاد | بر مبنای برنامه ششم توسعه باید با توسعه شبکه ریلی باری و مسافری و اتصال ریلی به کشورهای همسایه، بسترهای لازم برای توسعه صادرات و ترانزیت کالا فراهم شود.

البته پیش از این نیز اظهارات مقام معظم رهبری در رابطه با اولویت توسعه راه آهن در کشور و تاکیدات ریاست محترم جمهور در این زمینه، راه آهن را در صدر برنامه های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در کشور قرار داده بود.
 
روشن بینی و آینده نگری موجود در این برنامه، مسیر چشم انداز توسعه راه آهن در کشور را ترسیم می کند که بایست بر اساس آن برنامه های توسعه خطوط ریلی در کشور نوشته شود.
 
بر این اساس یکی از مهمترین برنامه های وزارت راه و شهرسازی اتصال ریلی شرق و غرب، شمال و جنوب و شمال غرب و شمال شرق کشور است و پروژه های راه آهن کریدور ریلی شرق دریای خزر، خواف- هرات، راه آهن غرب کشور و راه آهن شلمچه-بصره نیز در راستای تحقق همین هدف است.
 
به هر حال حمل و نقل کالا با استفاده از شبکه ریلی بسیار مقرون به صرفه تر از سایر انواع حمل و نقل است، علاوه بر این انتقال کالا از جاده به ریل موجب افزایش ایمنی و تسهیل ترافیک می شود که این امر نشان دیگری بر مزیت رقابت توسعه ریلی نسبت به سایر شقوق حمل و نقل دارد.
 
بر این اساس یکی از سیاست های وزارت راه و شهرسازی در اجرای بندهای برنامه ششم توسعه اتصال قطب های صنعتی کشور به شبکه ریلی است تا صادرات و ترانزیت کالا و خدمات از ایران به کشورهای همسایه تسهیل شود. 

اگرچه کمبود منابع مالی مانع عمده پیشرفت پروژه های ریلی است اما تلاش می کنیم تا  با استفاده از ظرفیت های قانون بودجه برای تأمین منابع مالی طرح های راه آهن، منابع لازم در این زمینه را تامین کنیم.



برگرفته از خبر روابط عمومی شرکت ساخت

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.