| کد خبر: 62206 |

◄ نیاز کشور به هواپیماهای کوتاه بُرد / آخرین وضعیت توسعه فرودگاه امام

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نیازمند هواپیماهای برد کوتاه مدت هستیم، گفت: ترمینال جدید فرودگاه امام با ظرفیت 5 میلیون مسافر در سال است که امیدواریم پاییز آینده وارد مدار شود.

به گزارش تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی شب گذشته در برنامه نگاه نو درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور گفت: در حال حاضر در حوزه ناوگان هوایی 248 هواپیما داریم که حدود 100 مورد زمین گیر شده‌اند.

وی میانگین سنی هواپیماهای ایران را 23 سال اعلام کرد و افزود: اگر شرایط مناسبی داشته باشیم ایران به 550 هواپیما نیاز است.

آخوندی با اشاره به فرودگاه های کشور، گفت: در حال حاضر 67 فرودگاه داریم که 7، 8 مورد آن بین‌المللی هستند و باید ناوگان خاص برای هواپیماهای کوچک ایجاد کنیم اما هواپیماهای کوچک از جهت قیمت تمام شده، طول پرواز، نسبت به هواپیماهای برد متوسط گران‌تر است.

وی با اشاره به این که دولت نیاز به نوسازی ناوگان هوایی دارد، اظهار داشت: نیازمند هواپیماهای برد کوتاه مدت هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید به دنبال تأمین کنندگان هواپیما و ایجاد فاینانس برویم، تصریح کرد: تاکنون یک بسته تأمین مالی و هواپیما را با هم ایجاد کرده‌ایم. 

آخوندی افزود: در سال 91 ، 16.8 مسافر از طریق هواپیما جا به جا شده‌اند این در حالی که در سال 93 به 18 میلیون نفر مسافر رسیده است، ضمن اینکه مسافر بین‌المللی از 8 میلیون به 10 میلیون نفر افزایش یافته است، اما قیمت بلیت هواپیما به شکل نسبی افزایش پیدا نکرده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت فعلی فرودگاه امام، گفت: یک برنامه فوری در دست ساخت است که مربوط به ترمینال جدید با ظرفیت 5 میلیون مسافر در سال است که امیدواریم در پاییز آینده وارد مدار شود.

آخوندی با اشاره به اینکه این ترمینال "سلام" نامگذاری شده است، افزود: در برنامه توسعه این فرودگاه اقدام به ساخت باند دوم این فرودگاه خواهیم کرد به طوری که ترمینال دوم برای 20 میلیون مسافر طراحی شده است و امیدواریم ظرف 30 ماه پس از انعقاد قرارداد، اجرایی شود.

وی در پایان گفت: ظرفیت فرودگاه امام‌خمینی با این دو گام به 30 میلیون می‌رسد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.