| کد خبر: 62188 |

قطار سریع السیر ارومیه – تبریز در دستور

تین نیوز | استاندار آذربایجان غربی از اجرایی شدن قطار سریع‌السیر ارومیه – تبریز از مسیر میانگذر دریاچه ارومیه خبر داد.   

قربانعلی سعادت با بیان اینکه این طرح در زمان اجرای طرح میانگذر دریاچه ارومیه طراحی شده ولی تاکنون اجرا نشده است، افزود: اجرای این طرح همزمان با سفر رئیس‌جمهوری و هیات دولت به استان در سال‌جاری پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه تصویب و اجرایی شدن این طرح منطقه را به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و علمی متحول می‌کند، اظهار کرد: راه‌آهن مراغه - ارومیه نیز از طرح‌هایی است که چند سال است به‌دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم به اتمام نرسیده است، این طرح نیز در سفر هیات دولت به استان پیگیری خواهد شد. 

سعادت با اشاره به بهره‌برداری از ۶۰۰ طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی به مناسبت هفته دولت افزود: بر اساس سیاست‌گذاری که از سال ۹۲ انجام گرفت، مقرر شد طرح‌های بالای ۸۰ درصد و امسال نیز طرح‌های با ۷۰ درصد پیشرفت در استان تکمیل شوند که بخشی از آنها برای افتتاح آماده شده‌اند.  استاندار آذربایجان غربی درباره تاثیر طرح‌های افتتاحی هفته دولت در محرومیت‌زدایی مناطق مختلف استان گفت: در زمینه محرومیت‌زدایی در استان، از ابتدای انقلاب تاکنون دستگاه‌های مختلف همچون جهادسازندگی، جهادکشاورزی و سایر دستگاه‌ها اقدامات مناسبی انجام داده‌اند اما آن رفاه و آسایش لازم هنوز آن‌طور که باید و شاید برای مردم فراهم نشده و لازم است به‌منظور رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم سرمایه‌گذاری و اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به موانع تولید در استان از جمله کمبود نقدینگی، معوقات بانکی و بدهی‌های مالیاتی واحدها اشاره کرد و افزود: با تصویب قانون رفع موانع تولید، هر هفته دو جلسه در این خصوص با واحدها برگزار می‌شود تا بتوانیم با رفع موانع، واحدهای راکد را دوباره به چرخه تولید برگردانیم. 

بازگشت 400 واحد راکد به چرخه تولید سعادت در ادامه با بیان اینکه در فاز اول ۴۰۰واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازمی‌گردند که با تحقق این موضوع برای 8هزار نفر شغل ایجاد می‌شود، افزود: همچنین ۲۰۰واحد تولیدی نیمه‌تمام را نیز احصا کرده‌ایم که با اقدامات لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز، این واحدها را نیز وارد گردونه تولید و صادرات می‌کنیم. 

استاندار آذربایجان غربی به برنامه‌های استان در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به کم‌آبی و معضل دریاچه ارومیه، امکان توسعه در بخش کشاورزی وجود ندارد اما با تغییر اولویت‌های توسعه از کشاورزی سنتی به سایر بخش‌ها، در تلاش هستیم که به ارتقای ظرفیت‌های بخش کشاورزی و توسعه صنایع پشتیبان آن کمک کنیم. 

وی به ظرفیت هم‌مرزی استان با سه کشور خارجی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز دیگر مرز یک تهدید نیست، بلکه فرصتی برای توسعه اقتصادی و تجارت خارجی استان است و سعی داریم با توسعه و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی، به معیشت و اشتغال روستاهای مرزی در استان کمک کنیم. وی گفت: زیرساخت‌های قانونی لازم برای اجرای این طرح آماده شده که در صورت تصویب به اجرا خواهد رسید.

سعادت درباره دورنمای استان نیز گفت: برای آذربایجان غربی با سابقه تمدنی دیرینه، داشتن اقوام و اقلیت‌های مختلف و مردمان تلاشگر و همچنین دارا بودن پتانسیل‌های فراوان، آینده درخشانی متصور است و امیدواریم با به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود، زمینه اشتغال جوانان و همچنین توسعه همه‌جانبه این استان فراهم شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.