| کد خبر: 61990 |

جاده علویجه - اصفهان؛ قاتل زنجیره‌ای

تین نیوز | تلفن زنگ می‌زند. گرم کار هستی بی‌آن‌که تمرکزت را از دست بدهی تلفن را جواب می‌دهی؛ بله بفرمایید: ... سکوت می‌کنی، خبر، همچون آواری بر سرت نازل می‌شود. زندگی‌ات را به یک‌باره از دست رفته می‌بینی! ثمره بیست و چند سال زندگی مشترک را! دخترانی که این همه سال زحمتشان را کشیده‌ای در یک حادثه رانندگی پرکشیده‌اند. تنها؟ نه! با مادرشان. هیچ‌گاه تنها هیچ‌کجا نمی‌رفتند وحالا همه آنها خاطره شده‌اند. از دستت رفته‌اند و تو مانده‌ای با داغ سنگینی که قلبت را می‌سوزاند، بی‌هیچ همدمی که حتی اشک‌هایت را پاک کند. باور نمی‌کنی همه زندگی‌ات در یک تصادف از دست رفته باشد و تو نتوانی حتی به کسی اعتراض کنی که چرا؟


 نمی‌توانی حتی بپرسی که چه کسی مقصر است! زیرا اعضای خانواده‌ات نه نخستین قربانیان این جاده هستند و احتمالاً نه آخرین! این جاده مدت هاست که قربانیانش را از بین سرنشین‌های خودروهای گذری انتخاب می‌کند. سواری‌هایی که در راه رسیدن به مقصد، باید از بین اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و تریلرهایی بگذرند که سرسام‌آور در رفت و آمدند.

 اما قربانیان دیگر این جاده را هم به خاطر آور؛ نوعروسی که تازه راه آینده را یافته بود و به ناگاه در همین جاده پرکشید. یا آن تازه‌دامادی را که شب عروسی‌اش با هر چهار همراهش طی تصادف در این جاده جان سپرد! وقتی می‌خواهی به مهلا و مینا دخترانت و همسرت زهرا فکر کنی چهره معصوم ده‌ها کودک دیگر را به یاد بیاور که همگی دراین مسیر گرفتار مرگ شده‌اند.

 این‌گونه شاید راحت‌تر بتوانی جای خالی عزیزانت را تحمل کنی. این جاده سال‌هاست که همچون هیولایی به کمین نشسته است و قربانی می‌گیرد! چه آن وقت‌ها که جاده‌ای فرعی محسوب می‌شد و گذرگاه چند ماشین بود و چه اکنون که اصلی‌ترین جاده منطقه مهردشت - اصفهان شده و حجم بار سنگین ترافیکی را بدون رعایت استانداردهای لازم حجم سنگین رفت و آمد هزاران مسافر (زائران امامزاده شاه شمس‌الدین محمد(س)، کارگران و پرسنل کارخانه‌ها و شرکت‌های پنج شهرک صنعتی بزرگ اصفهان و علویجه، دهق، حسین آباد، حسنیجه، کارخانه سیمان ساروج، دانشجویان و استادان دانشگاه‌های علمی کاربردی، پیام نور، آزاد و... ) را بر شانه‌های خویش تحمل می‌کند. جاده‌ای کم عرض، دوطرفه، با کمترین علائم هشداردهنده، بدون هر گونه روشنایی، فاقد شانه راه و پر از چاله و دست‌انداز با پیچ‌های خطرناک و تپه ماهورهایی که دید راننده را می‌گیرد.

 جاده علویجه - اصفهان منتظر مصوبه بودجه‌ای و عملیاتی شدن فاز 2 برای دو بانده شدن است. و مردم به این امید هر روز این راه را به اجبار می‌روند و می‌آیند و کشته می‌دهند. این جاده شاید یک جاده فرعی باشد اما راه ارتباطی استان اصفهان با استان‌های مرکزی، خوزستان و لرستان و شهرهای داران، گلپایگان، فریدونشهر، خوانسار و... . است. در حالی که در هر قدمش هیولای مرگ کمین کرده است؛ یک قاتل زنجیره‌ای.
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.