| کد خبر: 61701 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ واسپاری وظایف ستاد سوخت به چهار وزارتخانه

تین نیوز | ستاد نه جایگاه اجرایی در حوزه حمل و نقل و سوخت دارد و نه جایگاه مطالعاتی، وزارتخانه های راه و شهرسازی، کشور و همین‌طور نفت و صنعت در جایگاه این اقدامات هستند و هماهنگی بین این نهادها از وظایف ستاد است و ستاد با بررسی و ارزیابی مصوبات می تواند بستر اجرا را برای آنها مهیا کند. اینها سخنانی هستند که معاون رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه روسای قبلی و فعلی ستاد سوخت گفته است. با استناد به این سخنان و محوریت 4 وزارتخانه در جایگزین خودروهای فرسوده قطعا از این پس باید شاهد سرعت بخشی به نوسازی خودرو در تمامی بخش ها باشیم.
 
رئیس کارگروه اتحادیه بازیافت و اسقاط خودروهای فرسوده کشور، در این باره گفت: در سنوات گذشته دلایلی باعث شد تا  ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به نحو مطلوب به وظایف خود عمل نکند. یکی از مهم‌ترین دلایل آن، مسائل مالی بود که در این ستاد در گذشته وجود داشت و هنوز هم برخی از مسئولان، ستاد را با این اتفاقات به یاد می آورند.
 
گودرزی در گفتگو با تین نیوز با ابراز خرسندی از حضور سرپرست جدید در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، افزود: قطعا با این تغییر نگاه ها به سمت سرعت بخشیدن به نوسازی ناوگان فرسوده خودرو در کشور معطوف می شود اما باید اذعان داشت شرایط اقتصادی و صنعتی کشور تا حدی از افزایش مراجعات به مراکز اسقاط می کاهد.

به گفته وی، اعطای بی ضابطه مجوز احداث مراکز جدید اسقاط در زمان تصدی گری رئیس قبلی ستاد سوخت متاسفانه تا حد زیادی این صنعت را با رکود همراه شد اما امید می رود با رویکرد جدید و تراکنش بر اساس نیاز و وسعت شهرها تا حدی جبران مشکلات گذشته در این بخش صورت پذیرد.

گودرزی خاطر نشان کرد: با انتقال برخی از وظایف ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشکیل یک اتحادیه منسجم در حوزه اسقاط و بازیافت تحت نظارت وزارتخانه صنعت معدن و تجارت از نیازهای اسقاط خودروهای فرسوده است و این موضوع می‌تواند به سرعت خروج خودروهای فرسوده کمک کند.

وی تصریح کرد: کار نوسازی خودروهای تجاری با معادل سازی از سوی دولت در حال انجام است. با تسریع در روند واسپاری مسئولیت ها بر اساس قانون، قطعا این مهم با سرعت بیشتری انجام می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.