| کد خبر: 61692 |

همکاری ایران و روسیه در ساخت هواپیما و ماهواره

تین نیوز | معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروز از نمایشگاه هوایی ماکس ۲۰۱۵ بازدید می کند تا بدین واسطه زمینه همکاری های ایران و روسیه در ساخت هواپیما و ماهواره برها ایجاد شود.
 
امروز، معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهوری از نمایشگاه هوایی ماکس ۲۰۱۵ که در حومه شهر مسکو، پایتخت روسیه گشایش می یابد، دیدن می کند.
 
این نمایشگاه زمینه های بهره برداری ایران و روسیه از تجربیات و توانمندی‌ها در حوزه فناوری های پیشرفته و فوق پیشرفته را بیش از گذشته فراهم کرده است که با توجه به نیازهای دو کشور در این حوزه، دستاوردهای زیادی خواهد داشت.
 
در دوره قبل این نمایشگاه، ۸۵۰ شرکت هوا فضا از ۴۰ کشور جهان حضور داشتند که ۳۰ شرکت ایرانی بودند و در این دوره بیش از ۴۰ شرکت فناوری ایرانی در عرصه هوافضا دستاوردهای خود را در نمایشگاه هوافضای روسیه - ماکس ۲۰۱۵ - به نمایش می گذارند.
 
ماکت ماهواره ‌برهای سفیر و سیمرغ، ماهواره‌های رصد، فجر و طلوع، نمونه اصلی بخش بازگشتی راکت کاوشگر در ماکس ۲۰۱۵ پیش روی بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت و حوزه دانشگاهی نیز در فضای ۱۰۵ متر مربعی اختصاص یافته به شرکت های ایرانی، حضور فعالی خواهد داشت.
 
نمایشگاه هوافضای روسیه هر ۲ سال یکبار در شهرک ژوکوفسکی روسیه برگزار می شود و امسال نیز این نمایشگاه از امروز، سوم شهریورماه به مدت ۷ روز میزبان حدود ۴۰ کشور جهان در عرصه هوافضا خواهد بود.
 
بومی سازی ساخت هواپیما، ارتقا سامانه های دفاعی و فضایی، ماهواره ها و موشک های ماهواره بر می تواند از بخش های اصلی این همکاری باشد تا این حوزه نیز سهم و ارزش اقتصادی خود را در ارتقا روابط ایران و روسیه ایفا کند.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این سفر، همچنین از مراکز علمی، تحقیقاتی، دانشگاهی و صنعتی روسیه نیز بازدید به عمل خواهد آورد و با پژوهشگران، فناوران، دانشگاهیان و صنعت گران روسی به گفتگو خواهد پرداخت.
 
همچنین نخستین نشست کمیته عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه، چهارم شهریور ماه با حضور «دیمیتری راگوزین» معاون نخست وزیر روسیه در مسکو برگزار می‌شود و وی، در خصوص زمینه همکاری‌ها و فراهم‌سازی بستر تعاملات ایران و روسیه دیدار و گفتگو خواهد کرد و همچنین از نمایشگاه هوافضای ماکس ۲۰۱۵ بازدید می کند.
 
ستاری در این سفر با دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر، آندری فوروسنکو دستیار علمی رئیس جمهوری، «کاماروف» رئیس آژانس فضایی و «مانتوروف» وزیر صنایع و تجارت روسیه دیدار و گفتگو خواهد کرد. این دیدارها با هدف گسترش همکاری‌های علمی و فناوری صورت خواهند گرفت.
 
آبان ماه سال گذشته، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران کشورمان، به روسیه سفر کرد و طی چهار روز حضور در این کشور، علاوه بر بازدید از مراکز علمی، با جمعی از مقام‌های روسیه، اعضا و مدیران آکادمی علوم و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی این کشور دیدار و درباره همکاری های علمی و فناوری ایران و روسیه به گفتگو پرداخت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.