| کد خبر: 61552 |

◄ آیا خرید هواپیمای روسی بازی با جان مردم است؟

تین نیوز | اوایل مرداد ماه بود که خبری به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتینک در رسانه های کشورمان منتشر شد که دربخشی از آن، از قول محمد خداکرمی سرپرست وقت سازمان هواپیمایی آمده بود: " ایران در حال برنامه ریزی برای گفتگو با روسیه در زمینه خرید هواپیمای مسافربری است. ما آماده همکاری با تمام شرکتهای سازنده هواپیما در جهان از جمله شرکتهای روسی هستیم. گفتگوهایی بین تهران و مسکو در این زمینه برگزار خواهد شد و امیدواریم ناوگان هوایی خود را با هواپیماهای ساخت روسیه تقویت کنیم."  اگرچه این خبر بلافاصله از سوی سازمان هواپیمایی کشور تکذیب شد اما واکنش کاربران تین نیوز در مورد خرید هواپیمای روسی هم در نوع خود مورد توجه بود.

نظرات کاربران تین نیوز به شرح زیر است:

1- تجربه را تجربه كردن خطاست. البته بنده فكر مي كنم ايشان اين مصاحبه را بيشتر در زمينه سركار گذاشتن روسها و تشويق غربي ها تدارك ديده باشند.

2- خود روس‌ها دارند هواپیمای غربی می خرند و به تولیداتشان بی اعتمادند.

3- بروید فرغون‌های روسی بخرید و با جان مردم بازی کنید. شما اهل خرید هواپیماهای نو و تر و تمیز بویینگ و ارباس نیستید، می روید تابوت های پرنده روسی می خرید. چند سال پیش دیدند که توپولف ها چه بلای های برای مردم درست کرد و در عرض 20 سال نزدیک به هزار نفر مردم کشته شدند باز بروید توپولف بخرید. سریع تر اینکار را بکنید.

4- هر چه زودتر بروید تابوت‌های پرنده روسی بخرید که غفلت مایه پشیمانی است.

5- ایروفلوت و ایر یونیون و کراس ایر و سایبر هم حتی یک هواپیمای روسی ندارند و پنج کارخانه توپولف، یاکولوف، الیوشین، انتونف و سوخو در تولید محصولات غیرنظامی از سال 2006 تاکنون فقط با یک سوپرجت 100 به میدان آمدند آن هم شکست خورد و مانند سایر محصولات ناموفق بلوک شرق به موزه سپرده شد.
در ژانویه گذشته ورود یکصدمین ایرباس به روسیه به جهانیان اعلام و این اعلان عمومی سوت تعطیلی صنعت طراحی و ساخت هواپیمای غیر نظامی را به صدا درآورد که متاسفانه هنوز این صدا به گوش برخی از دوستان نرسیده است.

6- خرید هواپیما و انتخاب درست آن با خرید هندوانه از میادین میوه و تره بار شهرداری یا بازار روز فرق دارد که متاسفانه در خریدهای اخیر MD و ایرباس 310 ایران ایر از ترکیه و فوکر 100 های خریداری شده از برزیل و پرونده شعبه 4 شهید مستعلی زاده دوستان خریداران نشان دادند که حتی تخصص خرید هندوانه راهم نداشتند!

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.