| کد خبر: 61445 |

◄ پل های عابر پیاده و تامین امنیت شهروندان

تین نیوز | در حال حاضر، یکی از ملاک‌های اصلی ساخت بسیاری از پل های عابر پیاده به ویژه در شهرهای کشور تنها ایجاد فضاهایی جهت تبلیغات شهری بوده و مطالعات علمی، مدون و همه جانبه نگری در زمینه مکان‌یابی آنها وجود ندارد. این امر خود دلیلی شده تا برخی از "بزه" های اجتماعی متاسفانه گاهی بر روی این پل ها و در سایه برخی تابلوهای تبلیغاتی به راحتی اتفاق بیفتد.

در این رابطه تین نیوز بر آن شد تا با دقت نظر و پیگیری این موضوع متولی تامین امنیت پل های عابر پیاده در سطح شهر راشناسایی کرده و موضوع را مورد بررسی قرار دهد اما علیرغم تلاش ها سازمان های مختلف نسبت به این موضوع توجهی نشان ندادند.
 
بر اساس این گزارش، عدم ساخت استاندارد و اصولی پل های عابر به منظور کاهش هزینه ساخت و در نظر نگرفتن رفاه و امنیت عابران از یک سو، و نادیده گرفتن مسائل پس از نصب پل از سوی دیگر سودجویان را برآن داشته تا به انحاء مختلف در این اماکن دست به اقدامات ناشایست بزنند. ذکر یکی از عوامل یاد شده کافی است تا هر شهروند آینده نگری در استفاده از پل های عابر پیاده حتی در بزرگراه ها دچار تردید شده و خطر عبور از عرض معبر را به جان خریدار باشد.

بی توجهی به محدودیت‌های کودکان، سالمندان و ناتوانان جسمی و حرکتی در اولویت بخشی به حرکت واره، عابران پیاده را به ارتفاع تبعید کرده و آنها را مجبور به تحمل برخی سختی‌ها می کند که به همین واسطه پل های عابر پیاده باید مجهز به پل های برقی و یا آسانسور جهت سهولت در استفاده باشند و یا حداقل از پله های استاندارد استفاده شود.
 
این گزارش حاکی از آن ست که تبدیل پل های عابرپیاده به فضای بی‌دفاع شهری به دلیل نصب و پوشیده شدن از تابلوهای تبلیغاتی که ترس و احساس ناامنی برای عابران پیاده تولید می کنند و بالقوه پذیرای آسیب های اجتماعی هستند. این امر باعث شده هر از چند گاهی اخباری مبنی برحوادث و زورگیری ها با استفاده از محیط مناسب سازی شده در پلهای عابر پیاده به گوش برسد. ترس ناشی از مشکلات و عواقب استفاده از پلهای عابر پیاده که از هر دوجهت توسط تابلوهای تبلیغاتی احاطه شده بسیاری از شهروندان بویژه زنان شهر ما را در معرض حوادث ناشی از رانندگی و عبور از عرض خیابان قرار داده امری که مسئولان شهری با صرف نظر از سود تبلیغاتی آن باید ازآن چشم پوشی کنند.

به گزارش تین نیوز، دادگاه کیفری استان تهران، قاتل پرونده قتل در پل مدیریت را به قصاص در ملأ عام محکوم کرد. خانم وکیلی در هنگام گذر از پل عابر در میدان صنعت مورد هجمه یک کارگر افغانی قرار گرفت، پرونده حادثه مرگ وکیل در پل عابر در اهواز که منجر به مرگ یکی از وکلای این شهر شد کماکان بدون یافتن قاتل مفتوح است. کم نیستند از این قبیل اخبار که همواره زنگ هشداری است که مسئولان شهری را در کنار پرداختن به امور شهری، نسبت به امنیت آنان نیز گوشزد می کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.