| کد خبر: 61309 |

یک نماینده مجلس در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ افزایش سهم حمل و نقل و زیرساخت در برنامه ششم از صندوق توسعه ملی

تین نیوز | عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه " با افزایش منابع ارزی صندوق توسعه ملی در پسا تحریم، سهم زیرساخت و حمل و نقل نیز افزایش خواهد یافت" تصریح کرد: طبق هماهنگی مجلس و دولت در برنامه ششم توسعه، برنامه ریزی و هدف گذاری برای پاسخگویی به نیازهای زیرساختی حمل و نقل کشور ظرف پنج سال اول مقرر شده است.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به سهم حمل و نقل از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: طی 36 سال گذشته به ویژه در 2 سال اخیر از لحاظ پیشنهاد بودجه و طرح و لوایح مستقل تلاش مجلس بر افزایش سهم حمل و نقل از منابعی چون صندوق توسعه ملی، سرمایه گذاری خارجی، مشارکت، بودجه تملک دارایی های سرمایه ای و اوراق مشارکت به سمت حمل و نقل سوق داده شود. 

وی افزود: در مجموع بخشی از این منابع به شهرداری ها و تعاونی ها بابت نوسازی و تامین ناوگان حمل و نقل درون شهری و بخش عمده آن به وزارت راه و شهرسازی و سازمان دهیاری ها و شهرداری ها و سرمایه گذاری های خارجی تعلق می گیرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: توزیع این منابع مالی باید بر اساس وسعت سرزمینی و پراکندگی جمعیت از نظر اسکان و کمبودهای حمل و نقلی، همچنین ساخت و نگهداری جاده، نوسازی ناوگان هوایی و تامین ناوگان ریلی، حق پرچم و خرید کشتی و حتی نفت کش باشد. 

نماینده مردم لاهیجان و سیاه کل با توجه به نیاز فعلی زیرساخت به بودجه و اعتبارات، نسبت به سایر شقوق حمل و نقل و پیش بینی سهم آن از صندوق توسعه ملی، تاکید کرد: از نورزاد تا افشار نیاز به زیرساخت در کشور و ساخت جاده، فراتر از حد بودجه و تقاضای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و بالغ بر چندین هزار میلیارد تومان و نتیجه کار فراتر از حد بودجه، بوده است.

ندیمی  با بیان اینکه" در آینده نزدیک شاهد افزایش سهم زیرساخت و حمل و نقل از صندوق توسعه ملی خواهیم بود" گفت: طبق هماهنگی مجلس و دولت در برنامه ششم توسعه، برنامه ریزی و هدف گذاری برای پاسخگویی به نیازهای زیرساختی حمل و نقل کشور ظرف پنج سال اول مقرر شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر صندوق با کاهش ورودی ارزی روبرو است. اما پس از رفع تحریم ها با افزایش منابع ارزی صندوق توسعه ملی، سهم زیرساخت و حمل و نقل نیز افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.