| کد خبر: 61003 |

کلید حل مسایل شهری، درک افکار عمومی است

تین نیوز | رئیس انجمن مفاخر معماری ایران کاهش تخلفات شهری را منوط به نهادینه کردن تشکل‌های غیردولتی و امکان اظهارنظر مردمی دانست و توجه به افکار عمومی را یکی از رازهای موفقیت دولتمردان برشمرد.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدعلیرضا قهاری درباره همکاری بین دولت و تشکل‌های غیردولتی و تاثیری که این فعالیت‌ها در بهبود کیفیت ساخت‌و‌ساز در کشور دارد، گفت: مسلما هرچقدر بتوان افکار مختلف را جویا شد، از نزدیک با مشکلات و مسایل مردمی ارتباط برقرار کرد و در نهایت نقطه‌نظرات مردم را در تصمیم‌سازی‌های کلان مدنظر قرار داد بهتر می‌توان در حل مشکلات و مسایل در جامعه راهگشا بود. 
 
رئیس انجمن مفاخر معماری ایران افزود: نقطه نظرات مردم در تشکل‌ها و نهادهای غیردولتی تبلور پیدا می‌کند زیرا تشکل‌ها به نوعی حلقه رابط بین مردم و مسئولان دولتی هستند و خانه‌ای برای به بحث گذاشتن مباحث روز به شمار می‌روند. بیان نقطه‌نظرات مردم و کمک به تامین خواسته‌های مردمی می‌تواند در رسیدن به اهداف مشترک دولت و تشکل‌های غیردولتی که فصل مشترک تاسیس خانه گفتمان شهر و معماری است مفید و موثر باشد.
 
قهاری همچنین تاکید کرد: تامین خواسته‌های مردمی می‌تواند به دولت برای انجام وظایفی که برعهده دارد یاری برساند.
 
------------------------------------------------------------
 
برای دیدن گزارش واکنش تشکل‌های غیردولتی به تاسیس خانه گفتمان شهر و معماری اینجا را کلیک کنید.
 
------------------------------------------------------------
 
به گفته وی، تاسیس خانه گفتمان شهر و معماری می‌تواند در کاهش احتمالی برخی از تخلفات در حوزه معماری و شهرسازی ختم شود. اگرچه در ابتدای راه هستیم اما امید است این همکاری در افزایش کیفیت ساخت و ساز و بهبود وضعیتی که در حال حاضر برخی از شهرهای ما با آن دست به گریبان هستند ختم شود.
 
رئیس انجمن مفاخر معماری ایران در پایان گفت: امید است خانه گفتمان شهر و معماری در آینده‌ای نزدیک بتواند نقطه‌نظرات تمامی تشکل‌های غیردولتی را که از بطن جامعه برخاسته‌اند به طریقی با مسئولان دولتی در میان بگذارد. 
 
لازم به ذکر است تفاهم‌نامه چندی پیش تاسیس خانه گفتمان شهر و معماری با حضور وزیر راه و شهرسازی و روسای ۱۲ تشکل غیردولتی فعال در حوزه معماری و شهرسازی امضا شد. 
 
بر اساس این تفاهم‌نامه خانه گفتمان شهر در بنای ارزشمند طراحی شده توسط معمار فقید وارطان هوانسیان مستقر می‌شود که ضمن حفاظت از یکی از آثار ارزشمند معماری معاصر موجب تقویت جایگاه و نقش تشکل­‌ها و نهادهای حرفه­‌ای در عرصه معماری و شهرسازی و تعریف مکانی برای گفتگو، تبادل اندیشه، نقد و ارزیابی سیاست‌ها، برنامه‌­ها و اقدامات در این حوزه خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.