| کد خبر: 60111 |

از سوی معاونت ترافیک شهرداری تهران و به مناسبت «روز خبرنگار» انجام شد:

افتتاح نخستین سامانه هوشمند دوچرخه سواری کشور در تهران

تین نیوز | هم زمان با 17 مرداد (روز خبرنگار) و طی مراسم ویژه‎‌ای، نخستین سامانه هوشمند دوچرخه سواری کشور از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در محوطه سازمان صدا و سیما افتتاح شد و مورد  بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاحیه این سامانه هوشمند گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت رسانه ملی، شاهد احیای فرهنگ دوچرخه-سواری به عنوان یک سنت خوب قدیمی باشیم و مدیریت شهری از هیچ تلاش و کوششی به این منظور فروگذار نخواهد کرد.
 
مرتضی طلایی با اشاره به این که تا جای ممکن باید دوچرخه را جایگزین وسایل نقلیه موتوری نماییم که با مصرف سوخت های فسیلی به تشدید ترافیک و آلودگی هوا دامن می زنند، اظهار کرد: استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه پاک علاوه بر سلامت جسم و روح شهروندان، حمل و نقل آرامش فضای شهر و پاکیزگی هوای شهر را نیز به دنبال دارد.
 
قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این مراسم با بیان این که اهتمام مدیریت شهری، جایگزین کردن تدریجی حمل و نقل پاک به جای حمل و نقل موتوری است، گفت: به این منظور مدیریت شهری در سال های اخیر، نسبت به احداث پیاده راه ها و بهسازی پیاده روها و ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در سطح شهر اقدام نموده است.
 
مهندس پوریا محمدیان توسعه بیش از پیش مسیرهای دوچرخه سواری به موازات احداث خانه های دوچرخه و نصب سامانه دوچرخه در سطح شهر به ویژه ایستگاه های حمل و نقل عمومی مانند مترو و بی آر تی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید به نقطه ای برسیم که دوچرخه به عنوان یک وسیله در کنار سایر وسایل حمل و نقلی وارد زندگی شهروندان شود.
 
علی اصغر جعفری، معاون سرمایه انسانی سازمان صدا و سیما نیز ترویج فرهنگ دوچرخه سواری را زمینه ساز توسعه سلامت و نشاط عمومی شهروندان و بهبود و ارتقای محیط زیست شهر دانست و گفت: انجام ورزش روزانه در زندگی ماشینی امروز برای تمام اقشار جامعه به ویژه خبرنگاران که با استرس های کاری رو به رو هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
خسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری نیز با اعلام این که طی سال های اخیر در زمینه توسعه فرهنگ دوچرخه سواری کارهای خیلی خوبی در تهران انجام شده و در دست انجام است، تأکید کرد: از جمله این اقدامات راه اندازی سامانه هوشمند دوچرخه است که شاهد افتتاح اولین نمونه آن از سوی مدیریت شهری در محوطه صدا و سیما هستیم.
 
همچنین سید نواب حسینی منش مدیر حمل و نقل پاک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز خاطرنشان کرد: 150 جایگاه ویژه دوچرخه که به سامانه هوشمند متصل بوده و در فاز نخست قرار است در نقاط پر تردد شهر مانند مجاور ایستگاه های مترو و بی آر تی و پایانه های حمل و نقل عمومی استقرار یابند، به زودی در سطح شهر نصب خواهند شد.   
 
گفتنی است پس از افتتاح نخستین سامانه هوشمند دوچرخه، همایش بزرگ دوچرخه سواری «روز خبرنگار» با حضور بیش از 500 نفر از خبرنگاران صدا و سیما و سایر رسانه ها در محوطه سازمان صدا و سیما برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.