| کد خبر: 60092 |

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های استان آذربایجان شرقی:

رونق اقتصادی شمال غرب کشور با احداثآزادراه تبریز - مرند - بازرگان

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان آذربایجان شرقی از محورهای مرند ایواغلی، محور جلفا- ایواغلی و آزادراه تبریز- مرند- بازرگان بازدید کرد و گفت: در صورت تکمیل 2 کیلومتر آسفالت باقیمانده، قطعه یک محور مرند- ایواغلی تا پایان شهریور ماه زیر عبور ترافیک قرار می‌گیرد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازدید از آزادراه تبریز- مرند- بازرگان با تاکید بر نقش آن در ترافیک بین‌المللی گفت: آزادراه تبریز- مرند- بازرگان به طول 253 کیلومتر با توجه به موقعیت ویژه در شبکه شرقی- غربی، مسیر آسیا- اروپا و شبکه بزرگراهی آسیا از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی افزود: این آزادراه بخشی از آزادراه تهران- بازرگان است و کوتاه‌ترین مسیر جهت اتصال پایتخت به مرز بازرگان محسوب می‌شود.
 
نورزاد با اشاره به فصل جدید از تعاملات جهانی اظهار داشت: استراتژی شرکت ساخت و توسعه در شرایط پیش رو شتاب بخشیدن به اتمام پروژه‌ها است که آزادراه تبریز- مرند- بازرگان یکی از پروژه‌های مشارکتی مهم کشور محسوب می‌شود که اجرای آن در توسعه اقتصاد شما غرب کشور بسیار مهم خواهد بود.
 
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه کاهش 17 کیلومتری مسیر، 110 دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سنگین، 130 دقیقه‌ای وسایل نقلیه سبک، 29 هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی در زمان سفر و در مجوع 35 هزار و 950 میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی اعم از ، مصرف بنزین و گازوییل و کاهش گازهای گلخانه‌ای را از مزایای اجرای این طرح دانست.
 
نورزاد در بازدید از قطعه یک باند دوم محور مرند- ایواغلی گفت: این محور در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد در دست اقدام است که در صورت تکمیل حدود 2 کیلومتر آسفالت باقیمانده تا پایان شهریور ماه سالجاری زیر عبور ترافیک قرار می‌گیرد و برای این منظور به 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر در بازدید از قطعه 2 باند دوم محور مرند- ایواغلی به طول 20 کیلومتر عنوان کرد:‌ با تکمیل و بهره‌برداری از دو قطعه این محور ترافیک محور مرند به ایواغلی حدفاصل 35 کیلومتر برقرار خواهد شد که برای این منظور 350 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
 
وی همچنین در بازدید از واریانت اتصالی محور جلفا- ایواغلی به محور مرند- جلفا به طول 5/7 کیلومتر تصریح کرد: پیمانکار این پروژه در حال تجهیز کارگاه وشروع عملیات خاکی و تکمیل ابنیه محور است که به منظور اتمام این پروژه نیز 220 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خیرخواه 0 0

    سوال کنکور دکترای مدیریت استراتژیک: در دولت قبل وعده یک پروژه را به مردم می دادند و در بوق می کردند. بعد پروژه را کلنگ می زدند بعد پروژه را تصویب می کردند سپس با پیمانکاران مذاکره می کردند. سپس با یکی قرارداد می بستند و بعد بودجه ای نبود که اختصاص دهند. ترتیب صحیح این فعالیتها چیست؟ آیا در دولت تدبیر و امید این ترتیب اصلاح شده؟ برای مطالعه موردی به پروژه آزادراه تبریز - بازرگان مراجعه کنید.