| کد خبر: 60074 |

توسعه سرمایه‌گذاری در فرودگاه آبادان، توسعه زیرساختی منطقه را می‌طلبد

تین نیوز | مدير فرودگاه آبادان گفت: رشد جریان توسعه در فرودگاه‌ها بی شک تحول در شریان‌های اقتصادی و جذب سرمایه گذار و در نهایت درآمدزایی را سبب خواهد شد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی فرودگاه آبادان؛ محمدرضا رضایی با بيان اينکه فرودگاه آبادان قابليت سرمايه‌گذاري‌هاي بسياري را دارد، گفت: فضا براي تعامل و همکاري بخش خصوصي و ورود آن به بخش‌هاي مختلف فرودگاهي فراهم شده است.

محمدرضا رضايي با اشاره به اينکه فرودگاه آبادان با قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند به‌عنوان يکي از مناطق آزاد کشور از اهميت و جايگاه ويژه‌يي برخوردار است، گفت: با توجه به اين جايگاه، به‌طور حتم توسعه سرمايه‌گذاري در اين فرودگاه دور از انتظار نيست.

وي با بيان اينکه فرودگاه آبادان قابليت سرمايه‌گذاري‌هاي بسياري را دارد، اظهار داشت: فضا براي تعامل و همکاري بخش خصوصي و ورود آن به بخش‌هاي مختلف فرودگاهي فراهم خواهد شد.

وي ادامه داد: با توجه به همجواري فرودگاه آبادان با مرز کشور عراق، فرصت مناسبي است تا در صورت فراهم شدن امکانات و سرعت بخشيدن به فعاليت‌ها و پروژه‌ها در منطقه بتوانيم اقدامات حمل‌ونقل هوايي مناسبي را انجام دهيم.

رضايي با اشاره به اينکه تاکنون سرمايه‌گذاري قابل توجهي در اين فرودگاه صورت نگرفته است، گفت: به‌منظور ورود سرمايه‌گذاران به اين فرودگاه نيازمند بسترسازي هستيم چراکه اين فرودگاه با در اختيار داشتن اپرون، آشيانه و سوله مجاز و همچنين مساحت زيادي زمين به‌منظور احداث فضاهاي نگهداري و تخليه و بارگيري زمينه را براي ورود بخش خصوصي فراهم کرده است.

وي خاطرنشان کرد: فرودگاه آبادان از امکانات و شرايط مناسبي براي ايجاد ترمينال بار و آموزشگاه خلباني برخوردار است و براي مذاکره با سرمايه‌گذاران جهت فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري به صورت اجاره و مشارکتي اعلام آمادگي مي‌کند.

مدیر فرودگاه آبادان تصریح نمود: در مباحث ترمینال کارگو ( ترمینال بار ) وضعیت "intermodal" فرودگاه آبادان به علت دسترسی به دو بندر تجاری آبادان و خرمشهر، راه آهن خرمشهر و دو بزرگراه به سمت اهواز و ماهشهر، موقعیت مناسب برای ایجاد ترمینال کارگو فراهم نموده است.

وی ادامه داد: از نظر موقعيت جغرافيايي در خاورميانه مي‌تواند بزرگترين و فعال‌ترين ترمینال كارگو كشور را داشته باشد که همجواری با مرز کشور عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس فرصتی است که در صورت فراهم شدن امکانات و سرعت بخشیدن به فعالیت ها و سرمایه گذاری در منطقه شرایطی درحد هاب برای فرودگاه آبادان فراهم شود.

محمد رضا رضایی گفت: توسعه سرمایه گذاری فرودگاه، توسعه زیرساختی منطقه را می‌طلبد و توسعه فرودگاه نیز بدون توسعه  شهری امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: رشد جریان توسعه در فرودگاه‌ها بی شک تحول در شریان‌های اقتصادی و جذب سرمایه گذار و در نهایت درآمد زایی را سبب خواهد شد. این امکان با تقویت و تشویق سرمایه گذاران به ورود به منطقه میسر می‌شود که ورود بخش خصوصی نیز مستلزم ایجاد فضای رقابت سالم و احساس امنیت اقتصادی جهت سرمایه گذاری است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.