| کد خبر: 60039 |

مردم از سفرهای غیرضرور به ترکیه خودداری کنند

تین نیوز | یک مقام مسئول با ارایه توصیه‌هایی برای تردد به ترکیه، گفت: به دولت ترکیه اعلام کرده‌ایم که باید امنیت اتوبوس‌های ایرانی را تامین کند،ضمن اینکه مردم حتی المقدور از سفرهای غیرضرور به ترکیه خودداری کنند.
 
محمدجواد عطرچیان در خصوص حمله به اتوبوس ایرانی در روز گذشته، گفت: این اتوبوس روز گذشته ساعت ۵ صبح از مرز بازرگان با ۱۵ نفر مسافر به سمت وان حرکت کرد و پس از عبور از مرز ترکیه در منطقه‌ای به نام چالدران مورد حمله افراد نانشناس قرار گرفت و راننده کشته شد.
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه قبل از این سانحه ۱۰ نفر از مسافران پیاده شده بودند، افزود: راننده از ناحیه سر مورد شلیک گلوله قرار گرفت و اتوبوس توسط کمک راننده منتقل شد و الان در حال انجام مقدمات برای بازگرداندن پیکر راننده هستیم.
 
مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه همزمان دو کامیون ترک هم در این منطقه آتش زده شد، اظهار داشت: در حال حاضر این منطقه برای هیچ یک از اتوبوس‌ها و کامیون‌ها امن نیست و ما از شرکت‌های حمل و نقل خواستیم که موارد ایمنی را رعایت کنند از جمله اینکه به صورت گروهی تردد کرده و در شب به طرف این منطقه حرکت نکنند.
 
عطرچیان با تاکید بر اینکه مسافران حتی المقدور از سفرهای غیرضروری به ترکیه خودداری کنند، بیان کرد: از دولت ترکیه خواستیم که امنیت اتوبوس‌ها و کامیون‌های ایرانی را تامین کند و در صورتی که امکان تامین امنیت وجود ندارد، برای اتوبوس‌ها اسکورت گذاشته شود.
 
وی افزود: ما نمی توانیم محدودیتی برای تردد بگذاریم و این در حیطه اختیارات وزارت راه و شهرسازی نیست، فقط می توانیم توصیه هایی برای رانندگان داشته باشیم تا از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و حتی الامکان در شب تردد نداشته باشند.
 
 هفته گذشته هم قطاری که از ایران به ترکیه می آمد و قطاری که از ترکیه به ایران می‌رفت مورد حمله مسلحانه قرار گرفت. در این دو حادثه یکی از کمک لکوموتیورانان ترکیه‌ای زخمی و ریل و بخشی از واگن‌ها خسارت جزیی وارد شد و خوشبختانه در این دو حادثه آسیبی به مسافران ایرانی وارد نشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.