| کد خبر: 60022 |

آخرین وضعیت حمله به اتوبوس ایرانی در ترکیه / راننده جان خود را از دست داد

تین نیوز | مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به حمله افراد مسلح به اتوبوس ایرانی گفت: در پی این حمله متاسفانه راننده این اتوبوس جان خود را از دست داد که مراتب اعتراض رسمی خود را به دولت ترکیه اعلام خواهیم کرد.
 
به گزارش تین نیوز، محمدجواد عطرچیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره حمله افراد مسلح به اتوبوس ایرانی در ترکیه توضیح داد: ساعت ۲۳ پنج شنبه یک دستگاه اتوبوس ایرانی از تبریز به مقصد وان ترکیه حرکت کرد که حدود ۷ صبح جمعه از مرز بازرگان خارج شد و در حدود ۱۱ صبح  این اتوبوس در منطقه چالدوران ترکیه از طریق افرادی که در کوه‌های اطراف کمین کرده بودند مورد حمله قرار گرفت.
 
وی افزود: در جریان این حمله و تیراندازی راننده و چند نفر از مسافران زخمی شدند که در مسیر انتقال راننده به بیمارستان متاسفانه وی جان خود را از دست داد. سپس اتوبوس در پاسگاه ترکیه متوقف شده و سایر مسافران با اتوبوس دیگر به مسیر خود ادامه دادند.
 
مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه مسئولیت این گونه حوادث در خاک ترکیه و حفاظت از جان و مال مسافران و خودرها بر عهده دولت ترکیه است.
 
عطرچیان درباره آخرین اقدامات و پیگیری ها در این خصوص گفت: ما این خبر را ظهر امروز متوجه شدیم و از طریق سفارت موضوع در حال پیگیری است.
 
وی افزود: از امروز از طریق وزارت خارجه از کاردار ترکیه در ارومیه و سفیر ترکیه در تهران به صورت کتبی و شفاهی درباره این حادثه توضیح خواهیم خواست و مراتب اعتراض رسمی خود را به دولت ترکیه اعلام خواهیم کرد.
 
 هفته گذشته مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بعد از انفجار در قطار آنکارا به تهران توسط گروه تروریستی پ.ک.ک به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته بود: به رانندگان ایرانی توصیه شد تا آنجا که ممکن است شب‌ها از مرز ایران به طرف ترکیه نروند البته طرف ترک از آن حادثه به بعد شب‌ها نیروهای ژاندارمری خود را در طول ‌جاده‌های مرزی این کشور مستقر می‌کند چون به هر حال مسئولیت هر نوع اتفاقی که در خاک ترکیه برای اتباع و کامیون‌های ایرانی بیفتد با دولت آنکارا است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.