| کد خبر: 60014 |

دشواری انتخاب رییس سازمان هواپیمایی کشوری

وبلاگ تین نیوز | همزمان با استعفای علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی، دو رویداد دیگر نیز در جریان بودند که می توانست بر انتخاب رئیس سازمان جدید تاثیر گذار باشد:
1- استیضاح وزیر راه و شهرسازی
2- توافق هسته ای
 
در چنین شرایطی وزیر برای انتخاب جانشین مناسب جهانگیریان به شخصی نیاز دارد که اول بتواند با مجلس ارتباط خوبی برقرار کند و مسئله استیضاح را کم رنگ کند.
انجام توافق هسته ای نیز دو تاثیر بر فرایند انتخاب رییس سازمان خواهد داشت:
 
1- خوانش جامعه از استیضاح وزیر راه و شهرسازی بعد از توافق به نوعی انتقام از دولت تعبیر می شود و با توجه به انتخابات پیش روی مجلس، ممکن است بر روند انتخاب مجدد نمایندگان مجلس تاثیر نامطلوب بگذارد ولی با این وجود هنوز وزیر راه و شهرسازی در حاشیه ایمن قرار ندارد بنابراین انتخاب شخصی با ارتباط مناسب با مجلس، به عنوان رئیس جدید سازمان به ذهن متبادر می شود.
 
2- از سویی با انجام توافق هسته ای جامعه انتظار بهبود عملکرد در حوزه هواپیمایی را خواهد داشت بنابراین انتخاب گزینه های تحول خواه مورد نظر خواهد بود.
 
این در حالی است که بررسی گفت و گوهایی که در سطح جامعه هوانوردی نشان می دهد همنوایی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه های کشور مورد تاکید است.
 
همچنین با بررسی عملکرد هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور مشاهده می شود که در این مدت از سوی آنان با نمایندگان مجلس ارتباطاتی برقرار شده است ضمن این که آنان با شعار تحول وارد عرصه شرکت فرودگاه های کشور شده اند.
 
از دیگر سو بین جریان حاکم بر شرکت فرودگاه های کشور و اصلاح طلبان تعریف مشخصی وجود ندارد و انتخاب گزینه از این جریان ممکن است باعث نارضایتی جریان اصلاح طلب و ایجاد شکاف بین گفتمان اعتدال و اطلاح طلبان شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    هرکس بدون برنامه جامع و مدون برای برون رفت صنعت از بحران موجود جرات حضور در سازمان را پیدا نماید به سرنوشت آقای جهانگیریان دچار خواهد شد، چرا که مطالبات امروز کلیه ذینفعان از رویکرد حرف و وعده به پارادام نتیجه گرایانه تبدیل شده است. جناب اقای دکتر آخوندی متاسفانه با گذشت سه و نیم دهه از انقلاب هنوز روش منسوخ و پرخرج سعی و خطا در انتخاب مدیران ارشد حتی در بدنه معاونین وزارت خانه مشهود است که این روش ماحصلی جز رخدادهای تلخ برای صنعت هوایی با نرخ بالای سوانح و سرنوشت روسای قبل را در بر نخواهد داشت. تهدیدات دایم در خصوص استیضا یکی از نتایج این انتخابات غلطی است که مردم میبایست به رغم شایستگی های اثبات شده خود نسبت به پرداخت تاوان این اشتباهات که زایده عدم نصب فرد لایق و متخصص بوده است را پرداخت نمایند. ایا وقت ان نرسیده که از متخصصین سازمان یک نظر سنجی ساده بعمل آورده و نظریات این عزیزان را جویا شوید؟ ایا مدیر و یا رییس آتی سازمان توانایی پاسخگویی به مطالبات حقه این بزرگواران را خواهد داشت یا از خوف رویارویی با حقیقت به نثابه اصلاف خویش روش عزلت و فرار از حقایق را پیش خواهد گرفت؟ امید است با عنایت به مشکلات موجود در انتخاب ریاست سازمان دقت لازم را مبذول فرمایید.