| کد خبر: 59530 |

احداثآزادراه اهواز – ایذه – دهدز – باغملک در خوزستان

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تهیه و موافقت وزیر راه و شهرسازی با احداث آزادراه اهواز – ایذه – دهدز – باغملک در استان پس از بررسی در جلسه هیات دولت خبر داد.
 
منوچهر رحمانی در نشست اعضای شورای ارتقای ایمنی راه های خوزستان ضمن بیان  دیدار اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی در خصوص حوادث رانندگی در این محور گفت: در این جلسه ،درباره  بسته آزاد راه ایذه ـ دهدز بحث و بررسی شد،نتیجه آنکه قرار شد این موضوع در جلسه هیأت دولت به صورت جداگانه بررسی و برای آن  تخصیص اعتبار شود تا این جاده به صورت آزادراه مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی درباره جاده‌ های حادثه‌ خیز استان در سه ماه نخست امسال اظهارکرد: با بررسی ‌های انجام شده بیشترین تلفات جاده‌ ای در این مدت شامل محور اهواز ـ اندیمشک با ۱۳ متوفی، غیزانیه ـ هفتکل ـ باغملک ـ ایذه ـ دهدز با ۱۰ متوفی، مسجد سلیمان ـ ملاثانی با هفت متوفی، رامشیر ـ امیدیه ـ دیلم با ۶ متوفی، اهواز ـ سربندر با پنج متوفی، آبادان ـ اهواز و بهبهان ـ رامهرمز با پنج متوفی اختصاص داشته که باید با همیاری مسئولان استان و دستگاه ‌‌های اجرایی این آمار را کاهش دهیم.
 
رحمانی درباره آنتن دهی جاده استان گفت: حدود ۱۵ کیلومتر از محور اندیمشک ـ پل زال فاقد آنتن دهی شبکه تلفن همراه است که باید با همکاری شرکت مخابرات و بررسی‌ ها این مشکل را رفع کنیم.
 
رحمانی همچنین با اشاره به مخاطرات جاده هفتکل – باغملک اظهار کرد: باید تا سه ماه آینده در مسیر مزبور یک ایستگاه پلیس دایر شود. بحران موجود در ۲۰کیلومتری این جاده است که اگر از منابع استانی کمک شود یک خط دیگر نیز در این محدوده قابل احداث است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز گفت: در استان ۱۸ پایگاه امداد و نجات جاده ای داریم که به ۲۰ پایگاه دیگر نیاز است.
 
رحمانی افزود: ۱۱ پاسگاه پلیس هم در محورهای ارتباطی خوزستان وجود دارد که برای انجام ماموریت های سازمانی به هشت پاسگاه دیگر نیاز داریم.
 
وی در این باره افزود: برای احداث شش پاسگاه مشکلات موجود قابل حل است که انتظار می رود با تأمین اراضی از طریق منابع طبیعی دو اولویت نخست از این ها امسال ایجاد شود.
 
رحمانی ادامه داد: هم اینک در استان ۸۱ دستگاه خودرو اورژانس جاده ای وجود دارد که به ۵۷ دستگاه دیگر نیز نیاز داریم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: در ۱۵ ماه گذشته از مجموع متوفیان ناشی از سوانح رانندگی در استان ۵۶ درصد در صحنه، هفت درصد در مسیر انتقال به بیمارستان و ۳۷ درصد دیگر در بیمارستان فوت کرده اند.
 
در ادامه قاسم قدرتی رئیس پلیس راه های خوزستان هم گفت: از هشت پاسگاه پلیس که در محور های استان مورد نیاز است احداث ایستگاه در محورهای لالی – مسجد سلیمان، هندیجان – دیلم و سوسنگرد – اهواز باید در اولویت قرار گیرد.
 
وی افزود: خوزستان پنجمین سال متوالی است که کاهش تصادفات را تجربه می کند و امسال هم به مدد دستگاه ها رتبه نخست را به دست آورد؛ به گونه ای که در میزان تلفات سه ماهه نخست امسال با استان دوم ۱۹ نفر فاصله دارد.
 
وی بیان کرد: در مسیر غیزانیه – هفتکل – باغملک – ایذه تا دهدز تا سه راهی رغیوه از جاده قدیم ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر بی استفاده مانده که اگر با کمترین اعتبارات اصلاح شود تأثیر ارزشمندی در کاهش تصادفات دارد.
 
همچنین علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: آموزش امداد و نجات جاده ای به روستاییان و برخورداری آنها از تجهیزات اطفاء حریق یکی از اقدام های در دست اجراست تا از کمک های داوطلبانه حاشیه راه ها نیز بهره مند شویم.
 
 خدادادی افزود: برخی پایگاه های امداد و نجات جاده ای بدون تجهیزات مورد نیاز برای این کار است که در مواقع خطر پاسخگو باشد.
 
وی ادامه داد: برای احداث چند پایگاه مجوز لازم گرفته شده و زمین مورد نیاز در اختیار است؛ برای برخی تأمین اعتبار و از امکانات دیگر پایگاه ها برای پایگاه های نیازمند تجهیزات نیز بهره گرفته شده است.
 
خدادادی گفت: مشکلات در جاده هفتکل و آزاد راه خلیج فارس بسیار است اما اولویت باید جاده هفتکل باشد.
 
شناسایی ۱۳ محور حادثه خیز در استان
 احمد سیاحی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین در خبری دیگر ازشناسایی ۱۳ محور بحرانی در این استان خبر داد و گفت: اگر تمام ۱۴هزار کیلومتر راه موجود در استان را در اولویت قرار دهیم منطقی نیست و اعتبارات موجود هم پاسخگو نخواهد بود به همین خاطر ۱۳ محور به عنوان محورهای پرخطر و مهم در اولویت قرار گرفته اند و باید بیشترین استفاده کنندگان از این مسیرها را شناسایی کنیم.
 
وی افزود: اگر تعداد کشته شده های ناشی از سوانح رانندگی یک نفر هم باشد باید برای رفع آن اقدام شود.
 
سیاحی ادامه داد: ۲۰درصد حمل و نقل کشور به دلیل صنعتی بودن، شرایط آب و هوایی، وضعیت آب و کشاورزی و با توجه به وجود صنایع فولاد، پتروشیمی ها و بنادر در محورهای ارتباطی خوزستان صورت می گیرد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر جان یک نفر را نجات دهیم، انگار یک جامعه را نجات داده‌ایم، گفت: نمی‌توان حوادث راه‌ ها و خطا های انسانی را به صفر رساند اما می‌توان با افزایش ایمنی جاده ‌ها و خودرو ها به کاهش این خطا ها و حوادث کمک کرد.
 
سیاحی در جلسه شورای ایمنی راه های استان اظهار کرد: می‌توانیم با اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی، ‌بسیاری از مردم را از خطر مرگ نجات دهیم که آمار ها در سال‌ های ۹۲و ۹۳، نشان دهنده این مهم هستند.
 
وی با اشاره به رتبه استان در خصوص تعداد تلفات جاده‌ای اعلام کرد: زمانی می‌توان استان ‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد که شاخص ما واحد باشد اما خوزستان در حال حاضر در جاده‌ های خود شاهد بار ترافیکی بسیار سنگینی نسبت به جاده های استان‌های دیگر است.
 
وی در ادامه افزود: تردد تانکر های سوخت رسان نیز به بار ترافیکی جاده‌ های استان افزوده که اگر این ضرایب در آمار تلفات لحاظ شود، جایگاه استان در کشور بسیار بهتر خواهد بود.
 
وی در خصوص جاده هایی که متولی آن ها مشخص نیست، گفت: متولی تمام جاده‌ های استان اداره راه و شهرسازی است اما در بعضی از زمان‌ ها به دلیل کار های ناصحیح مدیریتی بعضی از پروژه‌ ها را به بخش‌ های دیگری اختصاص داده شده اند که این مساله موجب بروز مشکلاتی شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.