| کد خبر: 59508 |

عضو شورای شهر تهران در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ وضعیت مقاومت تونل های تهران در برابر زلزله و حوادثغیرمترقبه

تین نیوز | عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با مقاومت تونل های موجود در سطح شهر به هنگام وقوع زلزله و میزان آسیب پذیری این سازه های شهری از این پدیده طبیعی گفت: تونل های ساخته شده در تهران دارای ضوابط فنی خاص در دو حوزه ماموریتی و فنی هستند.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با تین نیوز، افزود: به اعتقاد اکثر کار شناسان شهری یکی از سازه های بزرگ مورد اطمینان و اعتماد مدیریت شهر تهران، پل روگذر صدر است که به لحاظ فنی و محتوایی از فونداسیون و مقاومت بسیار خوبی برخوردار است.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه به لحاظ دانش فنی ساخت تونل و پل در کشور پیشرفت بسیار خوبی داشته ایم. لذا می توان گفت تونل نیایش که در ساخت خود از توانمندی های داخلی بهره گرفته، از شرایط مطلوبی برخوردار است. قطعا سازهایی که پس از این ساحته می شوند از استحکام بیشتری برخوردار می شوند.

قناعتی با ابراز نگرانی از وضعیت موجود تونل توحید، تاکید کرد: با توجه به مسائل اخیر، بررسی های بیشتر در این تونل اجتناب ناپذیر می نماید زیرا دیده شده بارندگی باعث پوسته شدن و گاها ورود آب به این تونل در برخی از بخش ها شده و نگرانی هایی را در خصوص آسیب پذیری فونداسیون تونل بوجود آورده است که باید به صورت کاملا کارشناسی مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران با تایید پروژه های تونل نیایش، حکیم و پل صدر از آنها به عنوان سازه های شهری موفق یاد کرد و اظهار داشت: این پروژه ها از جمله پروژه هایی ساخت متخصصان داخلی هستند که از مشخصات فنی و شرایط خوبی برخوردارند.

قناعتی افزود: البته زلزله و تشعشات ناشی ازآن و تاثیر پذیری سازه های شهری خیلی قابل پیش بینی نبوده ولی بر اساس مطالعات پروژه های یاد شده زمین لزره هایی با قدرت 7 ریشتر را نیز تاب خواهند آورد اما شدتی بیش از عدد یاد شده قطعا آسیب هایی را به سازه و زیر ساخت های شهری وارد می کند. این امر تنها در ایران مصداق نداشته و دیگر کشورها نیز با آن مواجه هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.