| کد خبر: 59507 |

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد

قیمت خودرو باید هم برای تولیدکننده مناسب باشد هم برای مصرف کننده

تین نیوز | یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تأثیر رفع تحریم‌ ها بر صنعت خودرو گفت: پس از رفع تحریم‌ ها و با ورود به عرصه بین‌ المللی فن‌ آوری و مشارکت با شرکت‌ های معتبر خودروساز خارجی، اهداف خودروسازان داخلی در راستای نیل به خودکفایی در تولید، بهتر محقق خواهد شد. 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، حجت‌ الاسلام والمسلمین علی اکبر ناصری افزود: در شرایط کنونی، می‌ بایست اقتصاد مقاومتی سرلوحه امور قرار گیرد و عملکرد خودروسازان داخلی باید به گونه‌ ای باشد که خودروهای ملی با کیفیت بالا تولید شوند و به کارگیری فن‌ آوری‌ های روز دنیا، موجبات بهبود کیفیت خودروهای داخلی را فراهم آورد. 
وی با شاره به این که پیش از رفع تحریم‌ ها و با شرایط اقتصادی موجود و مشکلات خودروسازان داخلی، صادرات در این حوزه بعید به نظر می رسید، اظهار کرد: نظر به رویکرد دولت در صنعت خودرو و تحولات سیاسی اخیر، دست یابی به این مهم دور از ذهن نیست. 

حجت الاسلام ناصری با بیان این که اقتصاد مقاومتی، علاوه بر این که کمیت و کیفیت تولیدات خودرو را افزایش خواهد داد، زمینه  صادرات خودرو را نیز فراهم خواهد نمود، تصریح کرد: بازنگری در قیمت گذاری خودرو پس از رفع تحریم ها ضروری است و در شرایط پسا تحریم، قیمت-گذاری خودرو می بایست بر اساس ارزیابی‌ های کارشناسی و به گونه‌ ای انجام شود که هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده مناسب باشد. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌ های خود با اعلام وجود بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی تهران، اضافه کرد: در شرایط کنونی، یکی از الزامات برنامه‌ های دولت باید نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باشد و این موضوع به عنوان یک اولویت می‌ بایست در دستور کار دولت قرار گیرد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر لزوم ایجاد بستر مناسب به منظور افزایش تمایل شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: افزایش سهم حمل و نقل عمومی در ترددهای روزانه، کاهش سهم حمل و نقل شخصی و در نتیجه کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا را در پی خواهد داشت.  

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.