| کد خبر: 59473 |

۱۰۰ فروند هواپیما بازنشسته می شوند

تین نیوز | سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به جزئیات ورود هواپیماهای جدید به کشور، گفت: هر یک از شرکت‌های هواپیمایی هما و آسمان به ۱۰۰ فروند هواپیمای جدید نیاز دارند.
 
محمد خداکرمی در خصوص ورود هواپیماهای جدید به ناوگان و خروج هواپیماهای فرسوده، گفت: هواپیماهایی که وارد می‌شوند، باید جایگزین هواپیماهای قدیمی شوند تا سن ناوگان پایین آمده و هواپیماهایی قدیمی را از رده خارج کنیم.
 
وی با بیان اینکه بخشی از هواپیماها هم برای تامین تقاضاهای جدید وارد می شود، افزود: بررسی سازمان هواپیمایی نشان داده که در ۱۰ سال آینده به ۴۰۰ فروند هواپیما نیاز داریم که با ورود این هواپیماها، حدود ۱۰۰ فروند هم از صنعت کنار گذاشته می‌شود و در مجموع ۳۰۰ فروند هواپیمای جوان در صنعت حمل و نقل هوایی فعال خواهد بود.
 
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۷ فروند هواپیما در کشور داریم که از این تعداد، ۱۵۰ فروند فعال و ۹۶ فروند زمین گیر هستند که برخی از این ۹۶ فروند، منتظر قطعه یا ارسال موتور برای تعمیر هستند، بنابراین پس از انجام تعمیرات به ناوگان بازمی‌گردند.
 
خداکرمی در خصوص اینکه چه تعداد هواپیما وارد کشور می‌شود، گفت: ورود هواپیما بستگی به بازار حمل و نقل در بازارهای داخلی و خارجی دارد، اما اگر در ۵ سال آینده ۳۰۰ فروند هواپیمای فعال داشته باشیم، این می‌تواند عرضه و تقاضا را متعادل کند.
 
وی در خصوص احتمال ورود هواپیماهای روسی به کشور اظهار داشت: توپولف ۱۵۴ باتوجه به اینکه در سال ۱۳۸۹ پرواز آن ممنوع شده است، دیگر اجازه ورود به کشور ندارد، ضمن آنکه اقبال عمومی مسافران هواپیمایی ما بیشتر به سمت هواپیماهای خارجی دیگر است و پیش بینی می‌کنیم که ایرلاین‌ها هم به سمت خرید هواپیمای غربی بروند.
 
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در مورد آخرین وضعیت شرکت هواپیمایی هما، گفت: بخشی از توافقات، مربوط به تعمیر و نگهداری هواپیما است و تعداد ورود هواپیما از سوی ایران ایر به فعالیت هایی که در این مدت انجام شده، بستگی دارد.
 
خداکرمی با اشاره به اینکه هما و آسمان از نظر زیرساخت و نیروی انسانی، وضعیت خوبی دارند و تشنه ورود ناوگان هستند، افزود: باید منتظر هفته‌های آینده باشیم و ببینیم بخش‌های دولتی چقدر حمایت مالی دارند تا این نقدینگی فراهم شود و این دو شرکت هواپیمای مناسبی را وارد کنند.
 
وی با بیان اینکه هرکدام از این ایرلاین‌ها نیاز به ورود ۱۰۰ فروند هواپیما دارند، ادامه داد: البته واردات این تعداد هواپیما بستگی به نقدینگی دارد، ضمن آنکه تاکنون بانک‌های عامل برای ارایه تسهیلات صندوق توسعه ملی، هواپیما را به عنوان وثیقه قبول نمی کردند که الان این مشکل حل شده است.
 
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه دو سوم پروازها را سه شرکت ایران ایر، آسمان و ماهان انجام می‌دهند، گفت: بنابراین نیاز به حمایت مسئولان اقتصادی کشور داریم تا هرچه زودتر نقدینگی مورد نیاز صنعت تامین شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • میتی کومان 0 0

    هما و آسمان باید به جای گدایی مالی از دولت حداقل بخشی از منابع لازم را از محل اصلاح ساختار و رفع سو مدیریت و فساد گسترده مالی کسب نمایند