| کد خبر: 59381 |

معاون سابق ستاد سوخت در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ انتقال ستاد سوخت به وزارت راه؛ مقدمه تشکیل وزارت حمل و نقل

تین نیوز | معاون سابق توسعه حمل و نقل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به انتقال این ستاد به وزارت راه و شهرسازی گفت: این اتفاق می تواند مقدمه ای برای تشکیل وزارت حمل و نقل با رویکرد یک نهاد هماهنگ کننده، برنامه ریز و سامان ده باشد.

امیر جعفرپور در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره حکم هیئت وزیران مبنی بر انتقال ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت:  این ستاد به منظور مدیریت، امور انرژی، اسقاط و بازیافت ناوگان، سیاست گذاری و توسعه حمل و نقل بین بخشی میان وزارتخانه های راه و نفت، استاندارد و ضوابط ایمنی، تولید خودرو و سوخت، همچنین به دلیل پاسخ گویی به عنوان متولی توسعه حمل و نقل کشور و مدیریت کارگروهی با حضور شش وزارتخانه و سازمان تشکیل شد.

وی افزود: این شش نهاد شامل، وزارت های راه و شهرسازی، کشور، نفت، صنعت، سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و سازمان محیط زیست می شوند.

مديركل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافيك شهري سازمان شهرداري ها و دهياري ها  با اشاره تاثیر ابقای این ستاد در وزارت راه و شهرسازی بر آینده حمل و نقل کشور بیان داشت: این اتفاق می تواند مقدمه ای برای تشکیل وزارت حمل و نقل با رویکرد یک نهاد هماهنگ کننده، برنامه ریز و سامان ده باشد.

جعفرپور با بیان اینکه "نیاز امروز کشور به یک وزارتخانه برنامه ریز مانند وزارت لجستیک و شهرسازی یا لجستیک و آمایش است" تصریح کرد: شبکه راه های کشور به حجم نهایی رسیده و در حال ارتقا یافتن هستند و کشور دیگر شاهد گام بلندی در بخش توسعه زیرساخت نخواهد بود لذا دیگر نیازی به یک وزارتخانه عمرانگر احساس نمی شود.

معاون سابق توسعه حمل و نقل  ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور با توجه به ساختار کشورهای پیشرفته گفت: حمل و نقل اسکلت توسعه اقتصادی است و شهرسازی بر مبنای آن قرار دارد در صورتی که این موضوع در کشور ما تا کنون برعکس بوده است.

وی ضمن مبارک دانستن ابقای ستاد سوخت در وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اسقاط و بازیافت خودرو، انرژی، حمل و نقل ترکیبی، حومه ای، درون و برون شهری، ارزیابی، جایزه مدیریت حمل و نقل، تعیین تولید ناوگان، استاندارد سوخت، مدیریت حمل کالا باید در یک جا جمع شوند و شورای عالی ترابری نیز بتواند نقش ذاتی خود را همانند ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در این موارد با برگزاری جلسات منظم ایفا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.