| کد خبر: 59361 |

آخوندی: تامین هواپیماهای دست اول امکان پذیر شد

 تین نیوز| عباس آخوندی امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از توافق هسته ای، در حوزه حمل و نقل می توانیم حمل و نقل مستقیم به ایران داشته باشیم؛ به طور مثال کشتی هایی که در جنوب خلیج فارس پهلو می گرفتند اکنون می توانند در سواحل ایران پهلو بگیرند و به این ترتیب هزینه حمل ونقل برای ایران کاهش یابد.  وزیر راه و شهرسازی از تمام خطوط بین المللی هوایی که پروازهای خود را قطع کرده بودند، دعوت کرد که پروازهای خود را به ایران مجددا از سر بگیرند.  

وی ادامه داد: ما با این توافق می توانیم به بازارهای جهانی دست یافته و سطح خدمات و امکانات خود را افزایش دهیم؛ علاوه بر این، با توافق صورت گرفته می توانیم امکان خرید مستقیم دسته اول از صادرکنندگان بزرگ در حوزه هوانوردی داشته باشیم.   وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه کشور در حوزه هواپیماهای کوتاه برد دچار مشکل است، گفت: ما در این حوزه با دو شرکت بزرگ هوایی در فرانسه مذاکره کرده و پس از توافق می توانیم ناوگان هواپیماهای کوتاه برد خود را مجهز کنیم؛ با بویینگ و ایرباس نیز مذاکره داشتیم و می توانیم توافق اولیه را در ماه های آتی عملیاتی کنیم.  

وزیر راه و شهرسازی گفت: هواپیماهای دست اول را برای ایران تامین می کنیم و در این راستا به نوسازی و بازسازی دو شرکت هواپیمایی هما و آسمان خواهیم پرداخت. آخوندی درباره حوزه ریلی کشور نیز گفت: ما می توانیم حداکثرتوان تولید را در حوزه تامین واگن، لوکوموتیو و ریل داشته باشیم و همچنین با تولید کنندگان خارجی هم همکاری کنیم. آخوندی گفت: با توافق هسته ای اکنون می توان محصولات کشاورزی و صنایع دستی را بدون ممنوعیت به آمریکا صادر کرد و به این ترتیب می توانیم اقدامات مثبتی در حوزه حوزه حمل و نقل داشته باشیم.  
وی در پاسخ به سوالی در مورد خط هوایی ایران و آمریکا نیز گفت: الان برای اظهار نظر در این خصوص زود است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.