| کد خبر: 59118 |

نظرها و خبرها◄ کدام پروژه ریلی در دولت تدبیر و امید به اتمام می‌رسد؟

تین نیوز | با وجود آن که برخی مسئولان و نمایندگان استان خراسان شمالی از پروژه ای به نام خط آهن جوین- اسفراین- بجنورد- شیروان نام می برند و وعده اختصاص بودجه‌ ای مناسب برای آن را نیز مطرح می کنند، برخی کارشناسان می گویند چنین پروژه ای در قانون بودجه تعریف نشده است که این دیدگاه به ابهامات طرح چنین موضوعی بیش از پیش می افزاید.

1- اجرای خط راه‌آهن اقلید- یاسوج آغاز شد‌
تین نیوز |  شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...نماینده مردم ‌اقلید در مجلس شورای اسلامی از آغاز اجرای خط راه‌آهن شهرستان ‌به ‌یاسوج ‌خبرداد.
الیاس طاهری اظهار داشت: اجرای خط ریلی اقلید به یاسوج در مرحله نخست به مسافت 22 کیلومتر از اقلید آغاز شده و پیمانکار طرح نیز تجهیز کارگاه را انجام داده است.
طاهری با بیان اینکه اجرای این طرح ریلی تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی و گردشگری شهر اقلید و یاسوج به‌دنبال دارد، بیان کرد: درخواست ما از مسئولان متولی تسریع در اجرای این طرح و برنامه‌ریزی لازم برای اجرای به موقع آن است.
 نماینده مردم ‌اقلید در مجلس شورای اسلامی به آخرین وضعیت طرح راه‌آهن اقلید - یزد نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در حال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد که با اتصال راه‌آهن اقلید به یزد این شهرستان به چهارراه ریلی تبدیل شده و امکان دسترسی از طریق خطوط ریلی به فارس، یزد، مشهد و کهگیلویه و بویراحمد فراهم می‌شود...
مطلب کامل

نظر | کدام پروژه ریلی در دولت تدبیر و امید به اتمام می رسد؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۴-۲۰در مورد این مطلب:
- دولت جديد راه آهن اصفهان - تهران را كلنگ زد.
- دولت جديد راه آهن مشهد دوغارون را كلنگ زد.
- دولت جديد راه آهن رودهن آمل را كلنگ زد.
- دولت جديد راه آهن اسفراين - بجنورد را كلنگ زد.
- دولت جديد راه آهن دوم اهواز - انديمشك را كلنگ زد.
- دولت جديد راه آهن گرگان مشهد را كلنگ زد.
- دولت جديد راه آهن اقليد ياسوج را كلنگ زد.
 ده ها پروژه ريلی هنوز نيمه كاره مانده است. كدام پروژه بالاخره به پايان می رسد؟ قزوين رشت؟ ميانه تبريز ؟ كرمان زاهدان ؟ اصفهان شيراز؟ مراغه اروميه ؟ ميانه اردبيل ؟ خط دوم بافق - يزد؟ گرگان اينچه برون؟
سياست تدبير و اميد كجاست؟

2- لزوم بسترسازی برای ترانزیت ریلی بر مبنای برنامه ششم توسعه
تین نیوز | شنبه ۲۰ تير 
خلاصه مطلب: ...معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و اولویت توسعه حمل و نقل ریلی گفت: بر مبنای این برنامه بایست با توسعه شبکه ریلی باری و مسافری و اتصال ریلی به کشورهای همسایه، بسترهای لازم برای توسعه صادرات و ترانزیت کالا فراهم شود.
در برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دو بند به صورت صریح به زیرساخت های حمل و نقل اختصاص دارد. در بند 24 و 25 امور اقتصادی این برنامه آمده است: اولویتِ ‌بخشِ ریلی در توسعه‌ی حمل‌ونقل و ایجاد مزیت رقابتی برای آن و توسعه‌ی حمل‌ونقل ریلی باری با اولویت تجهیز شبکه و پایانه‌های باری و اتصال شبکه به مراکز بزرگ اقتصادی، تجاری و صنعتی و مبادی ورودی و خروجی مهم کشور و شبکه‌های ریلی منطقه‌ای و جهانی به‌ویژه کریدور شمال -جنوب با هدف توسعه‌ی صادرات و ترانزیت بار.
 معاون وزیر راه و شهرسازی در همین رابطه معتقد است: پیش از این نیز اظهارات مقام معظم رهبری در رابطه با اولویت توسعه راه آهن در کشور و تاکیدات ریاست محترم جمهور در این زمینه، راه آهن را در صدر برنامه های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در کشور قرار داده بود.
 علی نورزاد افزود: روشن بینی و آینده نگری موجود در این برنامه، مسیر چشم انداز توسعه راه آهن در کشور را ترسیم می کند که بایست بر اساس آن برنامه های توسعه خطوط ریلی در کشور نوشته شود... 
مطلب کامل

نظر | مقایسه میزان ساخت راه آهن در برنامه توسعه سوم و پنجم
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۴-۲۰در مورد این مطلب:
در توسعه راه آهن از حرف تا عمل فاصله بسيار است. میزان ساخت راه آهن در برنامه پنج ساله سوم 2000 كيلومتر بود ولی در برنامه پنجم به كمتر از 500 كيلومتر رسيده است.

3- جزئیاتی‌از راه‌آهن‌ خراسان‌ شمالی‌/ گوش‌ها‌ در‌‌ انتظار شنیدن‌ سوت‌ قطار
 تین نیوز | شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ 
خلاصه مطلب: ...درحالی‌ که خراسان‌‌شمالی‌‌از شبکه ریلی‌ محروم است، آغاز عملیات اجرایی‌خط آهن‌ جوین- اسفراین-‌بجنورد-‌شیروان‌ امیدی‌ برای‌ شنیدن‌ صدای‌ سوت قطار‌‌ در‌ این‌ استان‌ ایجاد کرده‌ است.
راه آهن همواره به عنوان یک عامل مهم و بستری برای رسیدن به توسعه همه جانبه هر منطقه محسوب می شود؛ جابه جایی تقریبا راحت و مقرون به صرفه مسافر و انواع کالاها به اقصی نقاط ایران و جهان نخستین کارکرد خط آهن بوده که بسیاری از مزایا و اثرات مثبت دیگری نیز بر آن مترتب است.
 مطلب کامل

نظر | در قانون بودجه پروژه ای به نام خط آهن جوین- اسفراین- بجنورد- شیروان، تعريف نشده است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۴-۲۰در مورد این مطلب:
در قانون بودجه پروژه ای به نام خط آهن جوین- اسفراین- بجنورد- شیروان، تعريف نشده است بلكه همان راه آهن گرگان - بجنورد مشهد هست و نام این پروژه پروژه جوين - اسفراين -بجنورد است که ظاهرا برای جلب نظر نماينده متنفذ شيروان مطرح شده ولی واقعيت ندارد. پولی هم برای پيشرفت سريع پروژه وجود ندارد بیخود وعده داده اند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.