| کد خبر: 57931 |

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با تین‌نیوز تشریح کرد:

◄ ویژگی های رئیس سازمان هواپیمایی کشوری / احتمال انتخابم صفر است؛ شانس افراد ساکت، بیشتر

تین نیوز | معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص احتمال انتخابش به عنوان ریاست جدید سازمان هواپیمایی کشور گفت: احتمال انتخاب اینجانب در حد صفر است زیرا علاوه بر اینکه قبلا بازنشسته شده ام علاقه ای هم به بازگشت ندارم اما در صورت نیاز می توانم در اتاق فکر سازمان کمک کنم.

علیرضا منظری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص احتمال انتخابش به عنوان ریاست سازمان هواپیمایی کشور گفت: به نظرم احتمال انتخاب اینجانب صفر است.

وی افزود: با توجه به اینکه بنده قبلا بازنشسته دولت شده ام، هم علاقه ای به بازگشت ندارم و هم وزارت برایش مقدور نیست انتخاب کند ولی با تجربه ای که دارم در صورت نیاز می توانم در اتاق فکر سازمان کمک کنم.

منظری با تاکید بر اینکه چنانچه خبرگان صنعت چاره ای به جز انتخاب اینجانب نداشته باشند به ناچار در خدمت خواهم بود گفت: فرد منتخب برای سازمان بهتر است از بدنه صنعت برگزیده شود تا آشنایی کافی داشته و زمان را برای دو سال باقی مانده از دوره ریاست جمهوری از دست ندهد.

وی عمده ترین مشخصه رئیس جدید را مشورت پذیری و تعیین مشاوران خبره به دور از باندبازی و گروه گرایی برشمرد و افزود: فردی که به عنوان ریاست سازمان هواپیمایی کشور معرفی می شود باید با ادبیات بین المللی آشنا باشد و شناخت خوبی از بخش حاکمیت صنعت هوانوردی و نحوه تعامل با نهادهای بالادستی داشته باشد و بتواند در جلسات دیدگاه ها و پیشنهادها و نظرات بخش را بخوبی مطرح و پیگیری نماید تا مورد پذیرش قرار گیرد.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری، ادامه داد: دیدگاه کلان نگر داشته باشد و به معلول ها نپردازد بلکه با تشخیص علت ها در صدد اصلاح رویه ها و روش ها و مقررات و استانداردها و حتی پیشنهاد اصلاح قوانین برآید.

وی با تاکید بر اینکه فرد جدید باید بتواند با اعمال نظارت دقیق از تخلفات، تا حد امکان پیشگیری و در جهت رفع موانع تلاش کند گفت: ریاست سازمان نباید صنعت هوانوردی را فقط در حمل و نقل محدود کند بلکه لازم است هوانوردی همگانی را گسترش داده و زمینه توسعه آموزش های مختلف بویژه در زمینه مدیریت و بازرگانی را فراهم آورد. ضمنا در صدد باش تجربیات جهانی را جمع آوری و پس از بومی سازی اجرا و زمینه را برای ارتقای جوانان با استعداد و عالم صنعت فراهم کند.

منظری با تاکید بر لزوم تشکیل اتاق فکری از خبرگان و با تجربه ها و اعتماد به نیروهای جوان و استفاده از آنها در پست های میانی تصریح کرد: ریاست جدید سازمان هواپیمایی کشور باید بتواند ساختار معیوب فعلی را علیرغم مقاومت ها اصلاح و کمیسون بررسی سوانح هوایی مستقل را تشکیل دهد تا نتایج و گزارش ها و توصیه ها به طور علنی اعلام شود، ضمن اینکه انجمن های مردم نهاد را تقویت و در نهایت سازمان نظام هوانوردی کشوری را در مجلس به تصویب و اجرایی کند.

کارشناس ارشد صنعت هوانوردی تصریح کرد: در هر حال ریاست سازمان هواپیمایی کشور باید فردی تحول گرا و شجاع باشد و در مورد از دست دادن پست و مقام نگران نبوده و معامله گر نباشد که این غیر از همکاری و هماهنگی ایجاد کردن است.

وی با اشاره به گزینه های احتمالی جانشین جهانگیریان گفت: متاسفانه با اوضاع و احوالی که در این دوران به وجود آمده به نظر می آید شانس با افراد ساکت و درد سر ایجاد نکن و غیر تحولگرا باشد چون غوغاسالاران نخواهند گذاشت در یک فرآیند صحیح انتخاب انجام شود.

منظری در پایان ابراز امیدواری کرد که مسئولان مربوطه بدون توجه به این هیاهوها و با مشورت خبرگان به تصمیم مناسبی برسند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اسدبیگی 0 0

    با سلام بنده نیز ۴۵ روز قبل سانحه هوایی مطالبی با مضمون فوق به ایشان مشورت دادم. و لزوم نظارت عالیه بیشتر چه در خصوص صنعت هوانوردی و چه در خصوص قوانین و مقررات و استانداردها و همجنین تجدید ساختار سازمانی، را بدلیل تغییرات تلکنولوژیکی و قوانین و مقرراتی یاد آور شدم.

  • خواننده 0 0

    به نظرم استفاده از کلمه شانس برای کسی که می داند این مسئولیت چه دردسر هائی دارد صحیح نیست بلکه امروز وزیر باید بداند اگر می خواهد این صنعت را نجات دهد باید شرایط مفروض را رعایت کند البته متاسفانه ما در این مقوله هم همانند مذاکرات هسته ای جمع دلواپسان داریم و کاشکی کسی بود برای اینهاتعبیر عدم آشنائی با شنا و دور قضاوت کردن(تعبیر رهبری) را می گفت ولی واقعا فکر می کنید انتخاب مدیر جدید در با الگوی عزل معاون پارلمانی وزیر و نصب مجدد ایشان با قاعده صحیح انجام می گیرد به نظرم اعزه وزارت راه بدشان نمی آید این غوغا سالاران بر این طبل بکوبند تا نظرات کارشناسی در این وادی گم شود فعلا ارسال رزومه ی چندین صفحه ای در شبکه های اتماعی علاقه مند بیشتری دارد. با بزرگواری که در مصاحبه ای از عدم پذیرش مشاورت وزیر سخن بمیان آورده و امروز گرای ورود نیروهای نظامی به عرصه هوانوردی غیر نظامی را می دهند!!!!!!!!!

  • کارشناس 0 0

    همکار محترم آقای منظری از آنجا که شما علیرغم معلومات عالی ولی بسیار عصبانی و ناشکیبا هستید و پست رئیس سازمان هواپیمایی کشور فردی آرام و صبور را میطلبد لذا خوب تشخیصی جنابعالی دادید که امکان انتخاب شما صفر است.

  • میری 0 0

    فقط مومنی رخ

  • خلبان کریم امانی 0 0

    دو اشکال اساسی و مهم در این سازمان و دیگر مراکز دولتی هوانوردی کشور وجود دارد که تا حل نشود فرقی در انتخاب ریاست این سازمان نخواهد داشت. یکم: از " سازمان هواپیمائی کشوری " فقط سر در این سازمان " کشوری " باقی مانده است و بقیه به لشکری تغییر یافته است، به عبارت دیگر فرق بین " ایمنی پرواز " با امنیت هوائی در بین متولیان مجهول مانده است و به همین دیل فرد امنیتی را بر فرد متخصص و شایسته احتمالا ترجیح میدهند. دوم: این سازمان توان جذب و نگهداری متخصص در رده های مختلف را به دلایل گوناگون از جمله حقوق نا کافی ندارد، کافی است نگاهی به یست متخصصانی که از بدنه سازمان جدا شده و به دیگر سازمانها و شرکتهای خارجی پیوسته اند باندازید و آنرا مقایسه کنید با ذیگر سازمانها در کشورهای همسایه که چقدر متخصص از خارح بخصوص ایران حذب کرده اند. و ذست آخر اینکه این سازمانی است حهانی نه بومی.

  • دلسوز 0 0

    آقای منظری در این متن بیشتر خود را پریزنت مینمایند. در سازمان کارشناسان بسیار خبره و با مدارک علمی بالا از دانشگاههای مشهور کشور وجود دارند ولیکن متاسفانه از آنها استفاده بهینه نمی گردد بهتر است این نیرو ها شناسایی گردند که بسیار به روز تر از افراد بازنشته می باشند. فرق این افراد با دیگران این است که خود را معرفی نمینمایند و منتظرند سیستم به سراغ آنها بروند هر وقت این اتفاق بیافتد وضعیت صنهت و سازمان هواپیمایی سرو سامان خواهد گرفت.

  • 0 0

    فقط کاپیتان پهلونی