| کد خبر: 57847 |

ناگزیر به ورود به عرصه هواپیماهای اجاره‌ای هستیم

تین نیوز | دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است با توجه به شرایط مالی که ایرلاین های ایرانی دارند قطعا ورود به عرصه هواپیماهای اجاره‌ای اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
 
مقصود اسعدی سامانی با اشاره به سابقه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در اجاره هواپیماهای مسافرتی، اظهار کرد: در حال حاضر در سراسر جهان بحث استفاده از هواپیماهایی که در مالکیت ایرلاین قرار ندارند یک اصل پذیرفته و بسیار رایج است و تقریبا تمامی شرکت‌های هواپیمایی بزرگ جهان از آن استفاده می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته موسسات پولی و مالی به این منظور ایجاد شده‌اند، تاکید کرد: قطعا اگر بخواهیم در ایران نیز موجبات این امر را فراهم کنیم باید به تاسیس نهادی مانند بانک توسعه حمل و نقل هوایی فکر کنیم تا در قالب آن منابع و اعتبارات لازم و همچنین شرایط مورد نیاز برای تامین ناوگان استیجاری فراهم شود.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: این امر با توجه به نیاز جدی ناوگان ایران به استفاده از هواپیماهای جدید قطعا غیرقابل چشم‌پوشی خواهد بود و دیر یا زود ورود ما به این عرصه باید اتفاق بیفتد.
 
وی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در عرصه هواپیمایی و محدودیت این بخش در خرید هواپیمای جدید، اظهار کرد: برای اینکه دست سرمایه‌گذاران در این عرصه باز شود و امکان رسیدن ناوگان ایران به استانداردها فراهم شود قطعا می‌توان روی بحث ناوگان استیجاری حساب ویژه‌ای باز کرد.
 
سامانی با بیان اینکه استفاده از هواپیماهای اجاره‌ای نقش بسیار مهمی در کاهش سن ناوگان دارد، اظهار کرد: این مساله با انعطاف‌پذیر کردن ناوگان هواپیمایی امکان جابجا کردن هواپیماهای پیر و وارد کردن هواپیماهای جوان را به وجود می‌آورد که این موضوع یکی از نیازهای اصلی صنعت هواپیمایی ایران را می‌سازد.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به لزوم اصلاح قوانین فعلی برای باز شدن فضا برای وارد کردن هواپیماهای اجاره‌ای، تصریح کرد: در حال حاضر طبق قوانین موجود ایرلاین‌های ما برای فعالیت نیاز به داشتن تعدادی هواپیمای ملکی دارند اما اگر قوانین طوری تغییر کند که این هواپیماها به هواپیمای اجاره‌ای تبدیل شوند هم منابع اعتباری کمتری برای تامین صندلی‌های مورد نیاز در بخش مسافرتی نیاز خواهد بود و هم آنچه از آن به توسعه صنعت هوایی کشور یاد می‌شود راحت‌تر به دست می‌آید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.