| کد خبر: 57177 |

ایجاد بانک توسعه حمل و نقل هوایی برای تامین نقدینگی بخش هوایی

تین نیوز | ایجاد صندوق توسعه و بانک توسعه حمل و نقل هوایی می تواند به عنوان راهکارهای تامین نقدینگی در این بخش مد نظر قرار گیرد
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، ایجاد یک بانک توسعه حمل و نقل هوایی را بسیار مفید دانست و افزود: این بانک می‌تواند برای کمک به توسعه حمل و نقل هوایی و تامین نقدینگی برای این بخش بسیار مفید باشد.
 
مقصود اسعدی سامانی با اشاره به مشکلات تامین نقدینگی در بخش هوایی کشور به صدای اقتصاد، گفت: صنعت حمل و نقل هوایی ایران برای توسعه به نقدینگی بالایی نیاز دارد و کمبود نقدینگی یکی از مشکلاتی است که در مرحله اول باید به آن توجه شود.
 
وی ادامه داد: در همین زمینه برای ایجاد صندوق توسعه حمل و نقل هوایی پیشنهاداتی داده شده است که می‌تواند معضلات تامین مالی این صنعت را تا حد زیادی برطرف کند.
 
وی اظهار کرد: بخشی از نقدینگی مورد نیاز برای این بخش، می‌تواند از طریق فاینانس و مشارکت سرمایه‌گذار خارجی تامین شود اما قدمهای اولیه تامین مالی برای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی را باید خودمان برداریم.
 
اسعدی سامانی تاکید کرد: توسعه ناوگان هوایی و روزآمد کردن صنعت هواپیمایی الزاماتی دارد که یکی از آنها اصلاح ساختار سازمان هواپیمایی کشوری است.
 
وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای حضور بخش خصوصی نیز نیازمند اصلاح ساختار سازمان هواپیمایی کشوری است چراکه یکی از ارکان توسعه، گسترش فعالیت بخش خصوصی است، در حالی که در وضعیت فعلی، حضور بخش‌خصوصی با موانع و مشکلات زیادی روبه‌رو است.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه بازار حمل و نقل هوایی داخلی باید با فعالیت شرکت‌های داخلی پوشش داده شود، اظهار کرد: در شرایط فعلی به علت کاستی‌هایی که به دلیل تحریم برای حمل و نقل هوایی ایجاد شده، سالانه مبالغ زیادی از درآمد شرکت‌های هواپیمایی ایران کاسته و به درآمد شرکت‌های هواپیمایی خارجی افزوده می‌شود.
 
وی افزود: با رفع مشکلات شرکت‌های هواپیمایی داخلی و تامین ناوگان مناسب، بخشی از بازار گسترده‌ای که در اختیار شرکت‌های هواپیمایی دنیا قرار دارد، می‌تواند در اختیار ایران قرار بگیرد

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.